Skifte alupaneler på A6 4F

Anbefalte innlegg

Noen av alu-panelene i dørene på A6'n har noen små, men stygge hakk fra forrige eier (skjønner ikke hvordan det har gått til). Noen som vet om det er enkelt å skifte disse selv, og evt. omtrent hva disse panelene koster? Har kjent litt på undersiden, og virker som om det kan være ganske greit å få dem av, men kunne vært greit å vite ca pris også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er bare klipset fast,har byttet på førersiden og pasasjersiden jeg også.

Tror de kostet ca 800.-stk.

Ser at de selger på e bay til mye rimeligere.

Er fort gjort å få skrape på disse listene om man er uheldig å komme borti med nøkkler osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, synes det så ganske greit ut. 800,- pr. stk. er overkommelig. Ja, jeg har også tenkt på nøkler, men alle, både foran og bak, har egentlig noen av de samme hakkene.. Får sjekke litt på ebay :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte carbonlister i A6en min fra RS6. Dyr pakke om du skal ha alle, men jeg fikk til alle dørene og til dashbordet for 1500,-. Askebegeret passet ikke pga at jeg har enkel DIN. Ang bytting av listene, så er det bare å bruke en bred metallsparkel og sette inn i bunn av listene og brekke de ut. Jo bredere du har jo mindre er sjansen for avtrykk i dørpanelet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte carbonlister i A6en min fra RS6. Dyr pakke om du skal ha alle, men jeg fikk til alle dørene og til dashbordet for 1500,-. Askebegeret passet ikke pga at jeg har enkel DIN. Ang bytting av listene, så er det bare å bruke en bred metallsparkel og sette inn i bunn av listene og brekke de ut. Jo bredere du har jo mindre er sjansen for avtrykk i dørpanelet.

Takk, da får jeg se om det blir bytte etterhvert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start å vipp ut listen i enden som er mot hengslene på døra, da går den lett av...:) Skiftet selv da mine hadde noen riper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde vel a6 4B du? for er ikke noe enkel og dobbel DIN på 4f;) Listene på dørene på 4F sitter veldig løst:) Pleier å vippe de av med fingra, bare å ta tak i underkant av lista:) Den sitter i en liten hake bakerst også, så vær obs på at når den er dratt litt ut så må den flyttes litt i lengderettning for å få huket ut haka av hullet bakerst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.