Anbefalte innlegg

Hmmm, blir aldri klok på denne maskinen!!!

 

Nå virker det altså som den er i nødmodus. Alt er normalt foruten at det ikke er noe kraft i den. Den trekker helt ut på turtall, girer som vanlig. Men det tar jo rimelig bra med tid og få fart på kjærra.

Går sånn passe når jeg får litt turtall og noe ladetrykk, men under 2200-2400 er det rimelig slappt.

 

Om jeg ruser den i fri, så er den også rimelig treg før den passerer ca 2200-2400.

 

Ikke noe på feildiagnose når jeg fikk kontakt.... Så det kan være her det er noe muffens. Får altså stort sett ikke kontakt med ECU når jeg kobler opp. Alle andre ecu går helt fint foruten da motor.

 

Noen tips her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var vel en klassiker dette og.. LMM var gåen.

Koblet den fra og den gikk ganske mye bedre selvom den da går i nødmodus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis LMM er lik på 150hk, har jeg en helt ny en liggende...

 

Jan brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har begynt på samme måte nå. Dog går den bedre før motoren blir skikkelig varm. Gir ikke LMM noen feilkoder? Har ikke andre feilkoder på bilen enn ene låsekassa bak - tviler på at det er den som er problemet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM gir ikke noe feilkode såfremt det ikke er kabelbrudd eller short.! Bare og koble den fra, da går den i nødmodus og sannsynligvis ganske mye bedre. Den får litt redusert effekt i nødmodus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Mekonomen og byttet LMM'en kostnadsfritt i dag iom. den var under 3år :D Nå går bilen endelig som den skal igjen. Kassa drev også med tull og rare girvalg, noe som også er helt borte nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er LMM??

 

ah... "Die Luft Massen Messer"

 

Kanskje dette er det som plager min og. Dau som ei sild før 2000 rpm, så tar den seg opp.

 

Hvordan tester man om LMM fungerer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble fra pluggen til LMM. Da vil den sannsynligvis gå ganske mye bedre. Den vil gå i nødmodus med litt redusert effekt, men vesentlig bedre enn med en defekt LMM koblet til!

 

Du vil få noen varsel lamper i instr når den er frakoblet. Helt ok. De vil forsvinne når du kobler tilbake.

 

Jeg kjøpte ny orginal LMM via bilomsetningen i Arendal. kostet 1250,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.