#1 Skrevet Juni 29, 2010 Skal bytte motor i en passat 1.6-1999 modell. Jeg har en motor liggende som jeg lurer på om kan passe. Det er en 1.8 forgassermotor fra en Audi 80. Jeg vet at 1.6 og 1.8 motorene i Audi 80 er like, så derfor tenkte jeg å bare bruke selve blokka med topp fra 1.8 motoren min, og så flytte over manifoiler, bunnpanne, roppdeksel osv fra motoren som står i passaten nå. Noen som har peiling på om dette lar seg gjøre ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2010 blir nåkk neppe godkjent da 1999 passat ikke ble levert med forgassermotor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2010 Som det står ovenfor,så tenkte jeg å bruke kun blokka med topp fra Audi-motoren, og så flytte over alt det andre fra Passat-motoren.... Blir jo ikke en forgassermotor lengre da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2010 ingen ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2010 Det må da være noen som har peiling på dette ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2010 Har ikke en forgasser motor fra Audi 80 innsug og eksos manifold på samme side da? Passat 1.6l har innsug på venstre side og eksos på høyre. Så naturligvis vil det by på et over middels stort problem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2010 det har du jo rett i.....en hvis jeg flytter over toppen da skal tro ?? fra passatmotoren til audimotoren altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2010 ??? Ingen ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2010 ??? Ingen ??? Er den 1,6l som står der defekt eller? Må nesten være enklere å evt. fixe den en å begynne med et sånnt prosjekt som en ikke vinner noe på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2010 1.6 literen som er defekt ja. Den mangler kompresjon på cyl. nr. 3, og det voldsomt med blårøyk (olje) når du drar på litt ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2010 Flytter du over bare toppen må du ha så mye nytt av bolter, toppakning, diverse pakninger etc. at det er billigere og MYE enklere å kjøpe en brukt 1.6 fra en hugger og sette inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 5, 2010 Vet det, men det jeg lurer på er om det er fysisk mulig å sette passat-toppen på audi-motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 6, 2010 Det *kan* hende det passer, men det kan også hende olje/kjølevæskekanaler er helt annerledes. Når toppene er så forskjellige ender du også opp med helt feil kompresjon, da det trolig enten blir dobbelt opp eller ingen forbrenningskammer i det hele tatt, da noen motorer har forbrenningskammer i toppen, noen i stemplene. Why bother? En slik løsning blir aldri noe bra, og det er ti tusen ting som ikke vil passe allikevel, som registerrem, diverse fester/braketter etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 7, 2010 Da får jeg se om jeg får tak i en pent brukt 1.6 passat-motor da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...