A4 B6 stv, 1.9tdi Vinduheisane funka ikkje, fått svar!

Anbefalte innlegg

På Foreldra mine sin A4 B6 stv verka ingen vindusheisa, den har vore på møller men dei fant ikkje ut av noko, er det nokon andre som har vert borti noko lignandes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit noko? Neivel Kjekt å vite vertfall^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje ein s2 det er snakk om her og ingen av vindua verka uansett ka ein gjer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hva møller har sjekka da?

Kan komme med mange forslag, men greit å vite hva som er gjort fra før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker de ikke fra brytere i fører dør bare eller funker de andre rutene om de betjenes i sin enkelte dør? Brudd i ledningsbunten mellom A-stolpe og dør inne i gummimoffa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje ein s2 det er snakk om her og ingen av vindua verka uansett ka ein gjer!

spiller ingen rolle, alle har samme eller liknande rele. Eg hadde samme feil i min 80 1,9tdi fra 1994. Kikk under over pedalene på skinna der om du har eit stort relè, og vipp det åpent med skrujern og kikk inni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spiller ingen rolle, alle har samme eller liknande rele. Eg hadde samme feil i min 80 1,9tdi fra 1994. Kikk under over pedalene på skinna der om du har eit stort relè, og vipp det åpent med skrujern og kikk inni.

bortsett fra at det er styreenheter i dørene på denne bilen.. som er styrt via canbus, hver vindusheve motor har en tilhørene styreenhet montert på seg. alltså ikke som en audi 80:) Disse styreenhetene er også koblet med komfort elektronikk styreenheten.

Sjekk feikoder først er mitt tips:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit ikkje ka møller sjekka men dei prøvde å finne ut ka som var gale!

for å sei det slik møller prøvde å finne ut feilen men endte opp med å spør eigaren/foreldre mine) om ka som kunne vere galt,

det funka ikkje frå nokon dører, det går ikkje ann å ta ned vidnuet uansett ka ein gjer!

men so langt kan det vere knekk på ledninger eller styreenheten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då fekk vi beskjed ka som var gale, ledningsbrud i førerdøra så måtte skifte heile greia i døra. Er dette noko vanlig problem? Vinduene er ikkhe mykje brukte så er litt rart samtidig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker de ikke fra brytere i fører dør bare eller funker de andre rutene om de betjenes i sin enkelte dør? Brudd i ledningsbunten mellom A-stolpe og dør inne i gummimoffa.

Som sagt. :) Veldig vanlig. Isolasjonen på ledningene i ledningsbunten i døra blir sprø med årene og sprekker, så ryker kobberet inni etterhvert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt. :) Veldig vanlig. Isolasjonen på ledningene i ledningsbunten i døra blir sprø med årene og sprekker, så ryker kobberet inni etterhvert:)

Bilen e no berre 6 år(2004model), kan ikkje bli så sprøtt berre på nokon få år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen e no berre 6 år(2004model), kan ikkje bli så sprøtt berre på nokon få år.

Jo forde den molykylære (eller hva det heter:D) strukturen i kablene blir sprøere for hver gang den bøyes, og det gjør den hver gang du åpner og lukker døra:) Så det er nok litt dårlig valg fra sudi sin side hva gjelder valg av ledningstype på spessiellt a4 b6-7, da disse er mest berørt. Syntes det er ganske bra at den har holdt siden 2004 jeg:) Ikke mange som har gjort det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 2004 A4 avant og hos meg er isolasjonen sprukket samme plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, enkelte ting er laga so toske at!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn er det når det brukes simple metaller i bilmerker som lever på gamle positive rykter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.