Endelig var dagen kommet...,da bilen ble godkjent med turbo(golf 1cab) NÅ MED BILDER!

Anbefalte innlegg

Idag ble min golf 1 cab.godkjent med turbo,S2 bremser o.s.v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nais! få se bilder av herligheten da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende, gratulerer :) Kan du forklare litt prosessen med bygging, søknad, godkjenning osv.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mere tekniske hidden på delene du har brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ trudde ikke det var muligt eg. Sliter selv med å få godkjent bilen min med 10hk mindre en orginalt: dum : fikk besjed om at eg måtte skaffe papirer fra Møller på at karroseriet golf 1 er levert med den aktuelle motoren. men problemet er at møller ikke lenger leverer ut sånne papirer av en eller annen grunn: klø :

 

Hvordan du gikk fram for å få godkjent hadde vært intresant å vite spesielt siden din bil med mest sansynlighet aldri er blitt levert med den motoren du har.. vis det er bensin turbo motor du har da?

 

Men uansett Gratulerer masse og kos deg med bilen: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere med passering av målstreken!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer tilbake med mer info.iløpet av kvelden,to be continued!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, er litt nyskjerrig på hvordan du kom deg igjennom papirmølla.

OG denne tråden trenger BILDER!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vært en fin dag.Bilen som er nå godkjent med turbo,er en golf cab 1,8 85 mod med servo og ac.motor kode:JH.95hk.

Dette med godkjenningen ,har etter min erfaring vært svært enkel! Skrev en enkel sønad,med hilken orginale vag deler, med dele nr. som var tenkt brukt,samt type turbo,og ikke minst fremlegge effektprøvedokumentet.Dette ble utført på NAF til kr 800.Husk også å fremlegge dokument for at det er foretatt firehjulskontroll!

Det er etter min oppfatning svært viktig å konvertere orginalmotoren,og IKKE bruke hiddensprut!!!

Golf GTI ble orginalt max levert med 118 hk,så er det vanlig å legge til 15% slingringsmonn,pluss litt extra,da er det litt å tune på, når orginal motoren yter 95hk.....

Kort fortalt er det brukt corrado fjærben,hjulboss,nedrebærekule,styrestag og S2 bremser.Bak er det brukt G60 bremser,samt 3/15 bremseregulator o.s.v Turbo:IHI rhb5

Kontrolløren på biltilsynet var i all besjedenhet ,imponert over bremser/understell,samt old school tuning........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken trafikkstasjon. Motoreffekt. Muligheter for å få kopi av godkjenningspapirer osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg rådet som er nevnt over! Skal være lik vurdering på alle trafikkstasjoner!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg rådet som er nevnt over! Skal være lik vurdering på alle trafikkstasjoner!

 

Skal være ja, men er redd det er store avvik der, uheldigvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stå på,dette lar seg gjennomføre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har bygd om motoren som sitter originalt i bilen, eller har du tatt en spansk en og slengt i en turbokonvertert G60? Effekt den er godkjent med?

 

Og bilder er også av stor interesse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har som nevnt,brukt orginal motoren.Effekt: mener det var 97kw på hjula.Papirer ligger i bilen,litt sent å hente disse nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med vekt på bilen? Stiller de noe krav der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe mystisk her ute å går... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

97kw er mindre en 1.8l 16v fra golf mk2. og dette finnes det tüv papirer på ergo enkelt å godkjenne i utgangspunktet, men du brukte vel sansynligvis ikke disse og da er det godt jobbet :) nice..

 

cabrio min fikk 102kw i vognkortet for noen år siden, men da med orginale bremser.

du fikk med s2 bremser og det er jo ett veldig pluss

 

godt jobbet Geir :) bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt har ikke vært aktuelt i denne prosess p.g.a,bilen har vært i landet mer enn 10 år.

Skal prøve å legge ut bilder i helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt har ikke vært aktuelt i denne prosess p.g.a,bilen har vært i landet mer enn 10 år.

Skal prøve å legge ut bilder i helgen.

 

Det han mener med vekt er problemet vi fikk på Rune-Andre sin bil ved montering av 16V og clipperkit da overskred aktuell akselvekt den akselvekten som bilen hadde tillatt og det ville de ikke godkjenne.

Løsningen ble da å flytte batteriet bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med avgass måling ihht. en eller annen syk standard som koster dyrt å få utført? Trodde det var krav til det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blt. tok avgass måling,den var innenfor kravet for det som er vanlig for 85mod.

Vekt økningen er minimal på denne bilen,var ikke nevnt fra blt.sin side...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med avgass måling ihht. en eller annen syk standard som koster dyrt å få utført? Trodde det var krav til det?

 

Dette gjelder ettersom jeg har forstått, kun biler fra 1989 og oppover pga katalysator.

 

Gratulerer med å få dette gjennom:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den godkjent med 97kw på hjulene eller i motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

97kw på hjulene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.