Endelig var dagen kommet...,da bilen ble godkjent med turbo(golf 1cab) NÅ MED BILDER!

Anbefalte innlegg

det er jo litt mer enn 16v ja :) noen bilder av motor da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Du gir håp til mange andre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei steike kor flott, er kanskje BT i ferd med å endre sin synsvinkel på ombygging?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare få nevnt at jeg kun brukte ca 40 min. på dokumentarbeidet.Det ER ikke så vanskelig å få godkjent turbo,så leng det er moderat effektuttak.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er mange som prøver/har prøvd seg med for stor turbo 0 i ladetrykk.

Det er "desverre" slutt på de tidene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en følese av å komme på BT med 630cc dyser, GT35 størrelse turbo og 0.4 bar ladetrykk har lite for seg. Selv om man ligger på 15% grensen. Isch....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du HELT rett i.Blt.kommenterte,for mindel at turboen var en snerten liten sak,(IHI rhb5)å at dette var bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som skal monteres iløpet av vinteren er ABS bremser,fra corrado.Er det noen her som har gjort dette på golf 1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil se bilder av Cabrio:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder av golfen som er godkjent med turbo og S2 bremser.Basic tunig...men dette liker blt!

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer bilder...

6.JPG

7.JPG

10.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og enda fler..

8.JPG

9.JPG

CIMG3259.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer virkelig med gjennomslag for dette, står respekt av det.

Har du lyst til å legge ut enda litt mer info, som størrelse på felger, hvilke dempere osv du bruker?

Evt. sende litt papirer over mail til oss andre som har lyst til å godkjenne Golf 1 med litt mer kraft under panseret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag kom det nye vognkortet!

Under merknader står det:Godkjent med jamex senkesett.

Montert turbo type IHI RHB5.

Oppgraderte bremser med ventilerte skiver foran og skiver bak,fra audi S2 og G60.Fjærben fra G60.

Effekt 97kW!

Da skal det gå greit på neste EU kontroll.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du fikk notert motoreffekt på 97kw og ikke hjulhester? relativt stor forskjell det vel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enormt bra dette her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så da heller strøken ut denne ja ;)

 

 

Dette gjelder ettersom jeg har forstått, kun biler fra 1989 og oppover pga katalysator.

 

Gratulerer med å få dette gjennom:)

 

Har vel helst med typegodkjenninga dette ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at dette har blitt godkjent :) Åpner seg kanskje litt andre muligheter for andre fremover da.

Men det er ikke noe problem å få godkjent mk1 med 350 hk bare man har de rette papirene,og TUV godkjenning er ikke så dyrt som noen skal ha det til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye ombygging må gjøres på Corrado fjerbein for at de skal passe??

 

Hvor fikk du fatt i 3/15 ventil?

 

Hvem hadde du som kontakt person?

Hvor finner en NAF senter med dyno??

 

Har en Einser som det er på vei litt mer ponnyer under panseret på som det hadde vært fint å ha papirer på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg har brukt corrado fjærben og boss uten å modifisere,samt montert senkefjærer,korte dempere og fjærbenslager fra golf1.

3/15 ventiler ble kjøpt på ebay til ca kr 500.

Effekttest:NAF tønsberg.

Har ikke lyst til å legge ut navn på vedkommende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lyst til å legge ut navn på vedkommende.

 

Hvorfor ikke? Om alt er gjort etter boka skulle ikke det medføre noe problem for personen, heller tvert i mot hjelpe andre med samme planer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å henvise til en annens godkjenning hjelper desverre svært lite desverre. hver enkelte sak og ombygging skal inviduelt vurders og godkjennes.

 

har derimot systemet i norge hvert bygd opp litt bedrë så hadde illsynet har en oversikt med forskjellige maler for diverse godkjenninger og da kunne benyttet disse fremfor å henvise til de evige cma papirene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å henvise til en annens godkjenning hjelper desverre svært lite desverre. hver enkelte sak og ombygging skal inviduelt vurders og godkjennes.

 

har derimot systemet i norge hvert bygd opp litt bedrë så hadde illsynet har en oversikt med forskjellige maler for diverse godkjenninger og da kunne benyttet disse fremfor å henvise til de evige cma papirene

 

Lettere å forholde seg til en som har godkjent et slikt bygg før en noen som aldri har hørt om det, og kun roper på papir, papir, papir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.