#1 Skrevet Juni 30, 2010 Typisk... Er på ferie nå, kjørte 50 uproblematiske mil i går. MEN,i dag når jeg skulle kjøre bilen (1,9 TDi, 74kW 2003-modell) så var turboen helt død. Null respons i første gir, og helt død turborespons oppover... Utrolig kjipt... Men, litt senere på dagen er det noe respons, men mener det ikke er så bra som den har vært. Skal på Møller med bilen i morgen tidlig, men vil gjerne ha noen tips på forhånd. Vet om LMM, men jan det være noe annet? Tips mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2010 ryker biler sort/svart når du gir på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2010 Tipper at staget på turboen din ikke beveger seg som det skal, så tipper nedsotet vtg mekanisme inne i turbo. resulterer i 1 av 2 ting, enten null drag på lav turtall og så kommer trykket lenger opp som vanlig eller ok bynndrag og null på topp. Eventuelt Magnetventilen n75 som styrer vacumet til klokka som beveger dette staget:) Ledninger til den er også en mulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2010 Nei, kan ikke se at den gjør det i alle fall. Har nå testet med MAP-sensoren utkoblet, og da var den slik den var tidligere i dag (men nå med feilmelding i displayet). Nå er den bedre, men tror ikke den er helt som den skal. Litt usikker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2010 Billigste og greieste ende å begynne i, er å se over slanger, både den "vanlige" på vakumsiden av turbo, og vakumledningene til N75 som stian sier. hmm.. men hvis det kom brått, er det ikke litt snodig at den plutselig går i nødprogram pga. sotet vtg mekanisme? en gang må jo være den første da. men hvis du ikke har trykk i det hele tatt etter ny oppstart(før evt bilen går i nødprog) tipper jeg en vakumledning til N75 el N75 i sin helhet? Men tippere fins det nok av.. hehe. En tur på Møller er ikke dumt, for å ta ut feilkoder. Lykke til og fortsatt god sommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2010 Iflg Møller var det LMM, de får skifte den også da jeg ikke har noe verktøy her, 2700 mindre på feriebudsjettet... Jaja, dersom det ikke er den, så slipper jeg visst å betale. Takk for hjelp i alle fall!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2010 Var nok LMM ja, fikk byttet i dag og alt var i orden... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...