#1 Skrevet Juni 30, 2010 (endret) BSBildeler har fått inn automatisk nivå regulerings sett til å bruke på xenon kit Link: Høydejusteringskit for Xenonlys (ALS/Auto Leveling Kit) - LOVLIG XENON Men selv om kanskje settet er "godkjent", så må vel lykta være bygget for xenon for å få alt godkjent? Som de skriver i bunn. Gjør oppmerksom på at godkjenningen også avhenger av lykten, lysbildet og lysstyrke! På biltilsynet sa dem til meg at jeg trengte sånn ny type lykt med linse, lyktespylere fordi xenon ikke blir like varme som halogen og bilen må ha automatisk nivåregulering på lyktene. Alt blir jo innfridd med det settet på BS, men holder det? Jeg må vel kjøpe nye lykter å vel? Har linse nå, men den er vel kun beregnet for vanlige halogen pære? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2010 Er vel et fåtall lykter som er godkjent for xenon og leveres med halogen.. Om det i det hele tatt finns? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2010 Jeg har lest X antall forum innlegg jeg har funnet på google. Det er mange delte meninger om sånne ting. Mange sier at det ikke finnes lampe som er laget for både halogen og xenon, mens andre sier det er samma hva slags pære man har i lykta. Har så utrolig lyst på xenon på bilen, og om man kunne fått et godkjent ettermontert xenon kit med hjelp av den styringa så er det jo bare helt gull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2010 Har tenkt å ettermontere på min, men jeg bruker bare orginaldeler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2010 Kufatec har orginaldelene til A4 b5 iallefall.. ang lykter så har jeg lest meg fram til at lykten må vær xenon godkjent og ha linse i nærlyset... Kan også ha halogen i nær å xenon i langlysene, da slipper du vell unna lyktespylere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2010 Jeg hadde xenon i fjernlysene og halogen night breakere i nærlysene på gamle bilen. Ingen problem på EU kontrollen det. På den bilen hadde jeg depo lykter, uten høyde justering.. Men hadde lykte spylere da på bilen. Fikk ingen mangler eller noe på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2010 Jeg hadde xenon i fjernlysene og halogen night breakere i nærlysene på gamle bilen. Ingen problem på EU kontrollen det.På den bilen hadde jeg depo lykter, uten høyde justering.. Men hadde lykte spylere da på bilen. Fikk ingen mangler eller noe på det nå er jo ikke PKK kontrollen alltid like bra gjennomført enkelte steder, noen glemmer noen ting andre legger ikke merke til f.eks ettermontert xenon. jeg stilte noen spm til bs bildeler og syns de svarer litt vagt angående dette sikkert for å unngå dårlig salg av produktet. men produktet er ikke verdt noen ting om "biltilsynet" ikke vil godkjenne dette så enkelt som bsbildeler skisserer det. jeg vil gjerne ha godkjent selv, men bruker ikke noen tusen kr på finne ut at det var verdiløst. jeg har vært hos biltilsynet med ettermontert xenon og vet veldig godt hva de sa derfor tillater jeg meg å være særs kritisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2010 http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p687_Auto-Leveling-Headlights---Retrofit-Audi-A4-B5-8D.html på denne får du det som trengs iallefall til B5, og visst da biltilsynet gnåler om at du ikke har høydejusterbart så er et bare å gnåle tilbake å be dem stikke hauet under bilen å se etter sensorene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2010 http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p687_Auto-Leveling-Headlights---Retrofit-Audi-A4-B5-8D.html på denne får du det som trengs iallefall til B5, og visst da biltilsynet gnåler om at du ikke har høydejusterbart så er et bare å gnåle tilbake å be dem stikke hauet under bilen å se etter sensorene! Ja, da blir jo den delen godkjent, men hva med lyktene? Må vel ha lykter som også er godkjent for xenon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 1, 2010 Jepp det må du! jeg har kjøpt Depo lykter fra ebay, disse er xenon godkjent... men har enda ikke montert dem på =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 1, 2010 http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p687_Auto-Leveling-Headlights---Retrofit-Audi-A4-B5-8D.html på denne får du det som trengs iallefall til B5, og visst da biltilsynet gnåler om at du ikke har høydejusterbart så er et bare å gnåle tilbake å be dem stikke hauet under bilen å se etter sensorene! Og det settet er da beregnet til bruk for å ettermontere xenon i form av originale xenonlykter, ikke å sette et Kina-sett i halogenlykter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 1, 2010 Og det settet er da beregnet til bruk for å ettermontere xenon i form av originale xenonlykter, ikke å sette et Kina-sett i halogenlykter.. selvfølgelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 1, 2010 Sjekk glassene på lykta. Spesielt om merket D2S er der. Mange lykter som har dette som har halogen på linsene. bl.a MB, Audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 1, 2010 Står ikke D2S på lykta mi iallefall.. Bare en hel del andre tall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...