#1 Skrevet Juli 1, 2010 Hei, Hadde en leiebil forrige uke som ikke gikk og til slutt ble hentet på tauebil. Det som skjedde var at den ikke klarte å gå på tomgang. dvs den kubbet. Dette var jo ganske lett å unngå ved å holde litt turtall med gassen selv. Men så begynte det å smelle i eksosanlegget, så stoppet vi og startet motoren igjen, da lyste EPC og motorsymbolet. Vi kom oss da inn på nærmeste bensinstasjon og ventet der. Så kom taubilsjåføren og snakket om coiler og injektorene (litt vanskelig å forstå på gebrokkent engelsk/italiensk/sveitsertysk og en dæsj fransk), han sa vi skulle følge etter han til nærmeste verksted (Dette var ganske langt oppe på et fjellpass kalt San Bernardino) fordi han hadde en annen bil oppå planet. På veien måtte vi til slutt stoppe og tilkalle en ny tauebil til oss da det virket som den gikk i nødmodus og gikk på tre silyndre. Han maste også noe om at dette var slikt som skjedde når biler hadde passert 50000km. Motoren var en nesten ny 1,4 TSI med 122HK i en Golf 6 med DSG. Mekanikkerene på VW verkstedet vi kom til stod fem stykk og klødde seg i hodet og ga oss en ny leiebil. Forventer ikke noen final solution er bare litt interessert i hva dette kan skyldes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2010 nedsotede injectorer for fsi systemet:) Vanlig på 1,4 tsi 122hk. Samme symptomer som en gåen coil, og samme feilkoder. Somregel om det er mye ugunstig kjøring på de feks leiebil, så soter de så jævelig at det ligger sorte kaker med sot oppå stemplene og ventil seter/stammer. Også noen som soten setter seg i stempelringene slik at disse setter seg fast i stempelet . Det gjetter jeg:) Eventuelt deffekt trykksensor for høytrykks fuelrail, da tilføres høytrykkreguleringsventilen N276 konstant spenning noe som holder den åpen og drivstoff trykket i railen synker fra et driftsområde på 50-100bar ned til 5 bar som en nød funksjon. Da går bilen som en dass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2010 Takk for svar. Fikk ny golf som leiebil og den endte slik: Så er vel kanskje rett det med ugunstig kjøring på leiebiler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2010 Snakk om å ha uflaks da.Gikk det bra med deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2010 Hvor langt kom du i den tredje leiebilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2010 Den tredje leiebilen gikk en dag, da parkerte vi den hos leiebilslskapet og kom oss hjem. Da ga vi opp leiebiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2010 hva i fanken er det du driver på med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2010 Vi prøvde oss på en ferietur. Den første stoppet å gå. Den andre havnet vi i en kjedekollisjon med fire andre biler på Autobahn. Den tredje skjedde det ikke noe med, sikkert på grunn av at vi reiste hjem dagen etter vi fikk den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...