#1 Skrevet Juli 1, 2010 Er på ferie i Danmark nå og er nødt til å bytte frambremser da de ikke tar som de skal + ubalanse og risting. Jeg kjørte til Biltema som var et godt stykke unna der jeg handlet nye skiver og klosser. Men dum som jeg var gikk jeg utifra at jeg hadde ventilerte skiver fra før og det så jeg først når jeg demonterte den ene siden Klossene byttet jeg uansett og bremseeffekten var som natt og dag men ristingen er der fremdeles ettersom 25mm ventilerte skiver ikke hadde plass. Så spørsmålet mitt er da: Hva må byttes for å få plass til de ventilerte skivene. Kun braketten eller brakett og bremsecaliper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2010 Calipern.. Er større "gap" på de til ventilerte skiver.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2010 Hmm ok, dumt jeg ikke tok noen bilder når jeg hadde det av. For det kunne se ut som selve overdelen av calipern gikk fint over med nye klosser og 25mm skive, men at det manglet 5mm på "carrieren/braketten". Eksempelbilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2010 Ja jo... Må vel kanskje bytte hele dritten da.. Tenkte litt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2010 Skriver dette fra ipoden min. Så med det sagt kunne en ildsjel sjekka opp i ETKA om delnummer på selve overdelen av caliperen er likt på uventilert vs. ventilerte skiver (og evnt. poste dem her) samt carrier + delnummer. Jeg vil helst få byttet dette før jeg kjører hjem til Oslo og vagcat var litt uggen å lese på ipod. Hadde satt stor pris på litt hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 4, 2010 Ingen med ETKA som kunne sjekket opp for meg? Altså delnummer på caliper og carrier på ventilerte vs uventilerte. Vagcat er vist nede for tiden og den russiske er umulig å finne fram på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 4, 2010 Både caliper og brakett er annerledes på de med ventilerte skiver, da skiven er 10 mm tykkere. (25 mm vs. 15 mm) Delenummeret er også forskjellig på alt sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 4, 2010 Ok takker for svar Det var dårlig med huggere her jeg er så da får jeg leve med det til jeg kommer hjem. Men til senere, hvilke modeller kom med 25mm skiver. Kun S modellene eller fra 2.6 også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 4, 2010 S6 har 30mm skiver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 4, 2010 S6 har helt andre bremser med 314x30-skiver og andre fjærbein/calipere. Såvidt jeg ser er det 2.5TDI 140 hk og alle med V6 som har ventilerte skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 4, 2010 Danke. Da skulle det ikke være noen flere spørsmål fra meg om saken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...