Anbefalte innlegg

Noen som har kappet de orginale fjørene på en A4 B5? Hvor mye kan man kappe før fjøra blir løs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy fy... kjøp senkesett! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy fy... kjøp senkesett! :)

 

Hehe. Det er til min bror sin bil, han vil bare ha den litt ned, men ønsker ikke å kjøpe dyre fjører..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Det er til min bror sin bil, han vil bare ha den litt ned, men ønsker ikke å kjøpe dyre fjører..

 

FY FY FY!!

fjærene er ikke spessielt dyre, får dem for ca 2000kr hos bsbildeler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spar oss andre bilister for en livsfarlig bil på veien, og KJØP senkefjærer om han skal ha senk. Kappe fjærer er idioti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke han bare løsne alt av foringer og kuler og slikt, kjøre seg en runde og så stramme de til igjen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KJØP SENKESETT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde det bare var gammle opel'er og volvoer folk gjor det med:p

kjøp senkefjører!! to kvelder overtid så har du tjent de inn igjen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KJØP SENKESETT FOR F!!!!!

Har nåkk tullinger på veien med kappa fjærer og andre livsfarlige oppfinnelser som ikke hører til ute på veien..

 

du kan forresten prøve å kappe av tærne og se hvor god balanse du får, blir ca det samme på bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1590kr på P&R.

 

rimelig høl i hue å skal kjøre bilen sin mer traffikkfarlig for å spare noen få kroner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapp 1 runde burde hjelpe litt. om ikke kapp 1/2 til. blir ikke løs før du har ca 2-3 runder igjen,kommer litt ann på hvor mange runder du har i utgangspunktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror han har skjønt det nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapp 1 runde burde hjelpe litt. om ikke kapp 1/2 til. blir ikke løs før du har ca 2-3 runder igjen,kommer litt ann på hvor mange runder du har i utgangspunktet.

 

: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :

 

jeg svarte på det han spurte om,hverken mer eller mindre.. gidder ikke og legge ut hvor dumt det er osv.. det vet han sikkert.

er vel ikke stort værre og kappe et par fjærer en runde eller to en og feks ha 500hk i bilen,men kun bremser som er godkjent for 150hk! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

varm de med skjærebrenner til bilen er seget ned i passe høyde, så slipper du kappe.... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alle som blander seg inn her, jeg kommer til å kappe 1 til 1.5 runder. Ring politiet!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alle som blander seg inn her, jeg kommer til å kappe 1 til 1.5 runder. Ring politiet!!!!

 

Hehe...

Men ser ikke helt vitsen. Er det ikke bedre å bare kjøpe noen billige fjører istedenfor å kappe da? For det første så er kappa fjører trafikkfarlig hvis det skulle skje noe, for det andre så har man alltid originalfjørene liggenes om man evt. blir kalt inn på kontroll. Men gjør som du vil, er ikke mitt problem. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alle som blander seg inn her, jeg kommer til å kappe 1 til 1.5 runder. Ring politiet!!!!

 

kan vell gratulere broren din med den B5'en i Norge som antageligvis er den farligste og har dårligst kjøreegenskaper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vell gratulere broren din med den B5'en i Norge som antageligvis er den farligste og har dårligst kjøreegenskaper :)

 

Hvis man kapper 1 runde, fjøra er ikke løs da, hvordan har den da dårlige kjøreegenskaper? Begrunn svaret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde jeg leste feil når jeg så emne-tittel :P

Tragisk at faktisk dette blir tatt opp. Tord har helt riktig, kapping er et eneste stort NEI!

Skjer det en ulykke og det blir oppdaget at fjæra er kappa ender dette sansynligvis opp med regress fra forsikringsselskapet.

Hvis det er så om å spare penger her, hvorfor ikke kjøpe senkeskåler? Koster mindre enn fjører og du får det du er ute etter. På en mye tryggere metode, og du beholder bilens kjøreegenskaper.

Nei, la kapping være Volvo 240 du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

STENG TRÅDEN....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg svarte på det han spurte om,hverken mer eller mindre.. gidder ikke og legge ut hvor dumt det er osv.. det vet han sikkert.

er vel ikke stort værre og kappe et par fjærer en runde eller to en og feks ha 500hk i bilen,men kun bremser som er godkjent for 150hk! : rolleyes

 

Jo, det er faktisk mye verre. Du MÅ ikke kjøre bremsene varme bare fordi du har 500hk... kjører du uansett de orginale bremsene varme på vanlig vei med 500hk så bør du vurdere å roe kjøringa litt, bremsene er nemlig ikke direkte påvirket av at bilen har mer effekt.... Men i og med at det er snakk om å kappe fjørene her så er det kanskje ikke så rart at det ikke lå i luften.... For all del, ikke tolk det her som at jeg ikke mener at bremsene skal stå i stil til resten.

 

Hvis man kapper 1 runde, fjøra er ikke løs da, hvordan har den da dårlige kjøreegenskaper? Begrunn svaret.

 

Det her har med fjørstivhet å gjøre, en annen ting er det nye arbeidsområdet av dempern din, dempern din trives ikke akkurat med å bli bunna til en hver tid. Noen sinne tenkt på hvorfor kappa biler ser ut som de har dempere lagd av sprettballer? En runde er faktisk ganske mye selv om det kanskje ikke kan virke sånn...

 

Men uansett, prisen av et senkesett er jo uansett en brøkdel av bilen, veiavgift, forsikring, bensin osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er faktisk mye verre. Du MÅ ikke kjøre bremsene varme bare fordi du har 500hk... kjører du uansett de orginale bremsene varme på vanlig vei med 500hk så bør du vurdere å roe kjøringa litt, bremsene er nemlig ikke direkte påvirket av at bilen har mer effekt.... Men i og med at det er snakk om å kappe fjørene her så er det kanskje ikke så rart at det ikke lå i luften.... For all del, ikke tolk det her som at jeg ikke mener at bremsene skal stå i stil til resten.

 

 

 

Det her har med fjørstivhet å gjøre, en annen ting er det nye arbeidsområdet av dempern din, dempern din trives ikke akkurat med å bli bunna til en hver tid. Noen sinne tenkt på hvorfor kappa biler ser ut som de har dempere lagd av sprettballer? En runde er faktisk ganske mye selv om det kanskje ikke kan virke sånn...

 

Men uansett, prisen av et senkesett er jo uansett en brøkdel av bilen, veiavgift, forsikring, bensin osv...

 

Hehe. Nå tror jeg du prater over evne... Tror du demperen bunner ved å kappe en runde?? Hva tror du skjer når man monterer senkefjører? tror du de oppererer i samme nivå som orginalfjører??

Men glem det alle viktigperer som tror de har greie på dette. Av frykt for at bilen skal hoppe til skogs eller at den skal sprette av vegen så kjøper vi senkefjører. God natt alle sjefsmekanikere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Nå tror jeg du prater over evne... Tror du demperen bunner ved å kappe en runde?? Hva tror du skjer når man monterer senkefjører? tror du de oppererer i samme nivå som orginalfjører??

Men glem det alle viktigperer som tror de har greie på dette. Av frykt for at bilen skal hoppe til skogs eller at den skal sprette av vegen så kjøper vi senkefjører. God natt alle sjefsmekanikere...

 

Evne har åpenbart en veldig subjektiv mening....

Men tro hva du vil, det er forskjell på å tro og å vite. Du TROR bilen din ikke får dårligere kjøre-egenskaper og nekter å forstå at det er faktisk en grunn til at du bare kan glemme å få godkjent kappa fjører og at det er feil på pkk om du har det minste bruddet i fjøra. Man skulle feks. tro at det var rimlig åpenbart at fjør bør være stivere om den blir kortere, noe de fleste senkefjører er. Og JA, det er ikke bra for demperen din når fjøra blir for stiv slik at arbeidsområdet blir mindre... Og siden du åpenbart ikke skjønte hva jeg mente ,så blir arbeidsområdet til dempern din også mindre pga at det er større fare for at du bunner ut dempern din.

 

Så det er vel heller du som ikke forstår hva det er snakk om. For all del, du kan nok kappe fjøra di og unngå ulykker. Men du kan sikkert klare å kjøre kun med håndbrekket som brems også, begge deler er uforvarlig og umodent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulig og være så forbannna tettet i pappen??

 

hylekoret som klager som sutre unger her inne nå får pokker meg klage i ALLE tråder her inne der di finner noe som ikke er lovlig,feks di duste huene som blodtrimmer bilene sine til det 3doblet av lovlig effekt i forhold til bremser. eller di som gjør noe annet ulovlig. eller di som tar vekk hjelpefjærene fra sitt justerbare for og få den lavere... like farlig og ulovlig det.. hjelp

 

Makan til moralens høye voktere altså!

PASS PÅ DERE SELV!!!!:shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.