#26 Skrevet Juli 2, 2010 Hvis man kapper 1 runde, fjøra er ikke løs da, hvordan har den da dårlige kjøreegenskaper? Begrunn svaret. når du kapper fjerna så danner dette endel varme, som også svekker egenskapene i stålet.... og det som de andre har skrevet om akkurat dette er også temmelig rett desverre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 2, 2010 vil ikkje seneskåler gi samme problemet med demperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 2, 2010 Kjør på, kapp i vei sier jeg, er din brors bil og han må da få lov til å gjøre hva han vil. "Er da bare en gammel Audi A4." Men det som du må tenke på er at fjørene forann er kona i begge ender, så fjøra vil ikke legge seg i skåla/toppskåla slik den skal, så du kan få en ulyd forann ved (brå) sving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 2, 2010 vil ikkje seneskåler gi samme problemet med demperen? En sånn skål senker jo ikke veldig mye og du får dem i tillegg med tuv, det går nok greit Det er ikke noe automatikk i at du piner dempern din ved å kappe heller, men når folk kapper så kapper dem som regel mer enn litt og det kan føre til bunning a dempern ja. Men ikke glem at alt er relativt, du kan vel sikkert kjøre med en h bjelke som demper om du kjører forsiktig nok, men igjen, det vil vel mest trolig innebære høyere risiko for både deg selv og med trafikkanter om du skal prøve å ikke være til hinder for trafikken og følge den sånn ca Og det å fjerne en hjelpefjør er på ingen måte det samme som å kappe, da forstår du rett og slett ikke hvordan ting fungerer. Du har to typer hjelpefjører, den ene er av typen for å gjøre stivheten på bilen varierende, den andre kun for å hjelpe hovedfjøra sitte i toppen. Og det er vel sistnevnte folk fjerner. Ikke tolk dette som at jeg oppfordrer til det. Du kan ha uendelig hester i en bil og fortsatt ha trommelbremser og fint klare å bruke denne bilen normalt. Mange amerikanere som har bra med effekt og trommelbrems.... Men klart, er du idiot og kjører tulling på gata, så kan de nok gå varme ja. Men den type kjøring er vel strengt tatt ikke akseptert av myndigheten vel? Poenget er at du kan kjøre normalt med uendelig hester og std. bremser og fortsatt kjøre relativt trygt, men om du kapper fjørene dine og kjører normalt så er ikke det nødvendigvis tilfelle. Kjør fjører som ikke er tuv-godkjente, coilovers uten tuv godkjenning osv. så lenge det er noen som faktisk har lagt litt mer enn synsing ned i det når de lagde de mtp. kjøre-egenskaper så er det greit, men kappafjører skal man være forsiktig med. Men for all del, om du absolutt må, så javel. Det er vel ingen som direkte hindrer deg å gjøre det, men prøv å gjør det med måte og ikke glem hva du har gjort når du er ute å kjører med bilen... Kan jo informere om at jeg selv kjøpte en bmw der det viste seg at 3 fjører var knekt fra 1/3 til 1/2 runde, så da jeg senka den 40/40 så ble den faktisk ikke lavere... lurer litt på hvor lav den hadde blitt med en hel runde da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 3, 2010 Et annet viktig poeng her er at bilen din blir ikke noe stivere. Den blir lavere og mykere. Og om du titter under bilen så ser du hva som er laveste punkt i front.. Kalles bunnpanne og er et helvette å skifte. Det her jeg gjort 2 ganger (første gangen pga gåene dempere og telehiv, andre gangen pga tok litt vell hardt i da jeg skulle stramme bunnpluggen..) For min del skal du gjerne kappe halve fjæra, men når du først tar deg arbeidet med å demontere hele greia (som faktisk ikke er gjort på 15 minutter akkurat) så hvorfor ikke gjøre det orntlig første gangen? Er garrantert noen her på forumet som har liggende et par senkefjærer eller skåler for den saks skyld som du/broren din får billig Hilsen en med stor turbo og orginale bremser..enn så lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 3, 2010 Et annet viktig poeng her er at bilen din blir ikke noe stivere. Den blir lavere og mykere. Og om du titter under bilen så ser du hva som er laveste punkt i front.. Kalles bunnpanne og er et helvette å skifte. Det her jeg gjort 2 ganger (første gangen pga gåene dempere og telehiv, andre gangen pga tok litt vell hardt i da jeg skulle stramme bunnpluggen..) Beklager at jeg roter til topic, meb hvordan i alle dager klarer du å ta bunnpannen på desse bilene? Bunnpannen er jo omtrent det siste som tar nedi Tror dere må ha noen veier fra helvette der oppe i nord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 3, 2010 Et annet viktig poeng her er at bilen din blir ikke noe stivere. Den blir lavere og mykere. Og om du titter under bilen så ser du hva som er laveste punkt i front.. Kalles bunnpanne og er et helvette å skifte. Det her jeg gjort 2 ganger (første gangen pga gåene dempere og telehiv, andre gangen pga tok litt vell hardt i da jeg skulle stramme bunnpluggen..) For min del skal du gjerne kappe halve fjæra, men når du først tar deg arbeidet med å demontere hele greia (som faktisk ikke er gjort på 15 minutter akkurat) så hvorfor ikke gjøre det orntlig første gangen? Er garrantert noen her på forumet som har liggende et par senkefjærer eller skåler for den saks skyld som du/broren din får billig Hilsen en med stor turbo og orginale bremser..enn så lenge http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=189773 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 3, 2010 Beklager at jeg roter til topic, meb hvordan i alle dager klarer du å ta bunnpannen på desse bilene? Bunnpannen er jo omtrent det siste som tar nedi Tror dere må ha noen veier fra helvette der oppe i nord Når demperne forran er mykere enn bak så bikker heler bilen forrover i humper.. Sånn som min er nå, dvs pinne stiv med stabiulisatorstag fra gruppekjøpet og gule koni som er strammet maks er det ikke sjangs i havet å ta nedi med den.. Til trådstarter: BRA! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 4, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=189773 fint at du tok til fornuften! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...