#1 Skrevet Juli 1, 2010 Har en 500W kjølevifte på Audi 100'n som kun går på full guffe når den først går, noe som er ganske ofte i denne varmen. dere som har denne vet hvor sykt denne blåser og ikke minst bråker. føler det blir litt overkill å ha den å fullt hver gang den skal gå. En på 034 forumet har tatt livet av 2 slike vifter, ved att de starter fra null til full guffe, akslingen river seg rett å slett løs fra selve plastikken pga momentet som oppstår når vifta sparker igang fra stillestående til maks. så jeg tenkte å være føre var, og montere en motstand. orginalt er det egentlig 3 trinn på denne vifta. men er det en justerbar mostand å få tak som jeg f.eks kan ha en vribryter på inne i bilen? noen tips/link til noe slikt? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2010 Har en 500W kjølevifte på Audi 100'n som kun går på full guffe når den først går, noe som er ganske ofte i denne varmen. dere som har denne vet hvor sykt denne blåser og ikke minst bråker. føler det blir litt overkill å ha den å fullt hver gang den skal gå. En på 034 forumet har tatt livet av 2 slike vifter, ved att de starter fra null til full guffe, akslingen river seg rett å slett løs fra selve plastikken pga momentet som oppstår når vifta sparker igang fra stillestående til maks. så jeg tenkte å være føre var, og montere en motstand. orginalt er det egentlig 3 trinn på denne vifta. men er det en justerbar mostand å få tak som jeg f.eks kan ha en vribryter på inne i bilen? noen tips/link til noe slikt? På forhånd takk Tre-trinns kjøleviften skal vel slå inn på 98/105 grader, og første trinn brukes når klimaanlegget er i drift. Hvorfor ikke bare ordne dette? Det må være mye enklere og billigere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2010 Motstanden i vifta de er ca 0.4 ohm (bereghner grovt utifra 14,4V, 500w og 35A) Om du skal ha en motstand i serie på denne så snakker vi en effektmotstand av typen dyr desverre.. Hvordan ser dette ut orginalt? Hadde en type 44 for mange år siden så spør bare for at jeg er nysgjerrig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 4, 2010 Tre-trinns kjøleviften skal vel slå inn på 98/105 grader, og første trinn brukes når klimaanlegget er i drift. Hvorfor ikke bare ordne dette? Det må være mye enklere og billigere AC har jeg ikke. men jeg kan vel kjøpe den orginale formotstanden å bruke trinn 2 og 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2010 Om noen vet hvordan det skal kobles for å fungere som normalt, vil jeg også gjerne vite det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...