AFR S4 AAN, høyt bensinforbruk

Anbefalte innlegg

Har koblet opp bredbåndslambda for å sjekke AFR iforbindelse med mont. av justerbar bensintrykk-reg,

og AFR er helt i bånn, 7-8. Har letet etter luftlekasjer, fant en rett under innsuget som jeg fikset, men ingen forandring på AFR. Bensintrykket ligger på 4 bar grunntrykk, og faller ned til ca. 3.5 med vakum tilkoblet. Har koblet bredbåndslambden mot ECU for å simulere smalbåndslambda (Innovate LC1). Sjekket feilkoder med VAGCOM før jeg monterte bensinregulatoren og bredbåndslambdaen, slettet disse, har ikke kommet tilbake ennå.

 

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

00525 - Oxygen Sensor (G39)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

 

MTM 303 chipper, 3 bar MAP, RS2 turbo + grenrør, org. luftfilter, org. dyser, org. bensinpumpe. EU-kontroll på mandag tror jeg blir stygt med tanke på måling av eksos...

Kan jeg lure ECU med å programmere bredbåndslamdaen til å gi andre verdier for å prøve å få rett AFR?

Skjønner det ikke er en løsning på problemet, men en kvikk fiks for å komme gjennom EU.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylle litt e85?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den går så fett som du sier så skal det ikke være noe problem på knalle på 100% e85.. da kan det hende den sklir igjennom EU :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har fylt opp med ca. 50% E85, kanskje jeg skal prøve mere, bare sånn til EU? Mener jeg prøvde mere forrige gang det var EU, men da hadde jeg jo ikke justerbar bensintrykksreg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke helt klok på bredbåndlambdaen, verdien vandrer veldig mye, men står stort sett og blinker på 7.4,

og fikk bekreftet høy CO på eu i dag, over 6... ajajaj...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regna me at du har prøvd at kalibrere bredbandslambdan på nytt, men hvis den står og blinker på 7.4 etter den er varm så er det noe galet me den. Hadde samme problem med min LC-1 etter at ja kobbla opp den mot PC. Stod og blinka på 7.4 og vandra mellom dette og 22.8. Fant aldrig ut av problemet og bytta den ut:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å kalibrere på nytt ennå nei, bilen har fått stått i ro i bero på noen deler, men bytte den allerede da? Høres ut som skikkelig kvalitet... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å kalibrere på nytt ennå nei, bilen har fått stått i ro i bero på noen deler, men bytte den allerede da? Høres ut som skikkelig kvalitet... :confused:

 

LC-1 er ju en bra bredbandslambda, men rota me noe innstillinga når den va oppkoppla mot pc. Fikk det F*** ikke til igjen og den stod bare å veksla mellom 7.4 og 22.8. Vart forbanna og bytta den ut:pHadde tillgang til en ekstra så løsningen vart enkel;) Den ja har liggendes er ju ikke ødelagd, bare noe galet me den som sikkert er enkelt at fikse. Så de verdierne du får opp på din LC-1 tvila ja på stemmer med bilens AFR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den kalibrert i friluft? Hadde lignende problemer med min en gang jeg skulle montere den etter at den hadde ligget en stund, og da måtte jeg plukke den ut kalibrere den i friluft før den ble frisk igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det til at jeg remonterte org. lambda, byttet tilbake til 264HK MTM chipper (fra 303MTM), byttet map fra 3 bar til 2.5, og fylte opp saftig med E85 (80%), resultat CU=0.42 og godkjent... Puuuhhh....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.