#1 Skrevet Juli 2, 2010 Hei er det noen som veit kompresjon forhold hvis jeg setter sammen en 2 liter bunndel (agg) og en topp fra g60 (pg)? Vurderer å bytte bunndel på jettan min fra 1.6 liter til 2 liter sitter 2x45mm weber gassere på toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2010 Jeg vet som sagt at det er forskjell på noen blokker av 2 liter. AGG har omdreiningsføler ved oljefilteret, som du enten bare må la sitte der eller få tettet hullet ut mot girkassa. 2E har ikke denne føleren. Og noen 2 liter blokker er tall/høy blokk, som er noe høyere enn 1,6 og 1,8. Må vel også bruke toppakning fra 2 liter siden 2 litern har større boring enn 1,6 og 1.8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2010 Søk på vwvortex, der står det nok garrantert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2010 Heier det noen som veit kompresjon forhold hvis jeg setter sammen en 2 liter bunndel (agg) og en topp fra g60 (pg)? Vurderer å bytte bunndel på jettan min fra 1.6 liter til 2 liter sitter 2x45mm weber gassere på toppen. Det er bare å kjøre på. 8v toppene er i og for seg like (så lenge det ikke er x-flow), så hvis du har en komplett AGG kan du jo bare montere de utvendige delene fra PG-motoren. Kompresjonen blir rundt 10:1, så det er ikke helt gunstig for overlading... Se her: http://www.not2fast.com/vw/stuff/vw_engines.shtml AGG kan sammenlignes med ABA. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2010 Det er bare å kjøre på. 8v toppene er i og for seg like (så lenge det ikke er x-flow), så hvis du har en komplett AGG kan du jo bare montere de utvendige delene fra PG-motoren. Kompresjonen blir rundt 10:1, så det er ikke helt gunstig for overlading... Se her: http://www.not2fast.com/vw/stuff/vw_engines.shtml AGG kan sammenlignes med ABA. mvh Vegard Har kun pg topp, per i dag er det en 1.6 liter bunndel (EZ ell HM ) Men vil tro noe er likt fra 1.6 som jeg kan montere over på andre toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2010 Har kun pg topp, per i dag er det en 1.6 liter bunndel (EZ ell HM )Men vil tro noe er likt fra 1.6 som jeg kan montere over på andre toppen. Duhhh... Du har jo preppa topp som er bygd av Velox motor. Det du er ute etter er jo en blokk som er av 2 liter du kan montere denne på, du skal ikke overlade, her er det sugepower som gjelder! ! (sånn at folk ikke misforstår tråden din) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2010 Det er bare å kjøre på. 8v toppene er i og for seg like (så lenge det ikke er x-flow), så hvis du har en komplett AGG kan du jo bare montere de utvendige delene fra PG-motoren. Kompresjonen blir rundt 10:1, så det er ikke helt gunstig for overlading... Se her: http://www.not2fast.com/vw/stuff/vw_engines.shtml AGG kan sammenlignes med ABA. mvh Vegard X-flow toppene fra 1,6 og 2,0 passer over på blokk fra andre Counterflow topper ja, eksempelvis 1,8..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2010 Duhhh...Du har jo preppa topp som er bygd av Velox motor. Det du er ute etter er jo en blokk som er av 2 liter du kan montere denne på, du skal ikke overlade, her er det sugepower som gjelder! ! (sånn at folk ikke misforstår tråden din) Skreiv jo i første innleget at det er 2x45mm gassere folk forstår vell at det er sugetrim? X-flow toppene fra 1,6 og 2,0 passer over på blokk fra andre Counterflow topper ja, eksempelvis 1,8..? Er ikke noe cross flow topp dette, det blir for god plass og er for pingler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2010 Er ikke noe cross flow topp dette, det blir for god plass og er for pingler Skjønte det, men jeg har en X-flow topp og ett sett Mikuni forgassere liggende som jeg muligens skal bruke på min Mk2, ikke meningen å kapre tråden din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2010 Skjønte det, men jeg har en X-flow topp og ett sett Mikuni forgassere liggende som jeg muligens skal bruke på min Mk2, ikke meningen å kapre tråden din Åja, hva slags bunndel skal du bruke da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 2, 2010 Toppakningen på EZ ell HM er den samme som for 1,8 16v KR PL. Da er konklusjonen at alle de gamle 2,0 (feks 3A, 2E, AAG ol) blokkene til langt ut på 90-tallet kan brukes med toppen din. Det samme gjelder for x-flow, men må nesten ha motorkoden for å være helt sikker. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 2, 2010 2e bunndel + pg topp og ca 0.5 i trykk, er dette noe som høres trygt ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 2, 2010 Åja, hva slags bunndel skal du bruke da? Ser ut som det blir 1,8 bunndel.. Toppakningen på EZ ell HM er den samme som for 1,8 16v KR PL. Da er konklusjonen at alle de gamle 2,0 (feks 3A, 2E, AAG ol) blokkene til langt ut på 90-tallet kan brukes med toppen din. Det samme gjelder for x-flow, men må nesten ha motorkoden for å være helt sikker. mvh Vegard Topp fra AFT og blokk fra GU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 3, 2010 Ser ut som det blir 1,8 bunndel.. Jeg er veldig usikkert selv hva jeg skal bruke. 1.8 bunndel da passer jo topp pakningen fra g60 (stål) Den pakningen veit jeg tåler en god del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...