#1 Skrevet Juli 2, 2010 Hei! Den siste tiden har klimaanlegget sluttet å virke i Skoda Fabia n til dama. Vifen bak radiatoren går ikke rundt nå jeg slår på ac. Har sjekket alle sikringer og dratt litt i ledningene til vifta. Hva kan problemet være her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2010 Trolig lekkasje, som fører til at det ikke er mer gass på anlegget. Det igjen fører til at når du slår på anlegget går kompressoren kun svært kort tid før lavtrykksbryteren slår ut. En føler på kompressoren sier også ifra at kompressoren ikke går, og dermed ser ikke elektronikken noe poeng i at viften skal gå rundt, og da stopper den også. ...det mest trolige scenarioet i alle fall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2010 Riktig er det noen måte å sjekke lekkasje på anlegget? Eller må jeg på et verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2010 Du kan jo bare finne en fylleventil, ta av plasthetten og klemme på den. Sier det bare såvidt "pft" så er det jo tomt i alle fall. Et bilverksted vil trolig bare sette vakuum på anlegget og sjekke om det holder vakuum. Et anlegg som har en lekkasje kan allikevel holde vakuum om lekkasjen er liten. Min anbefaling er å få noen til å kjøre trykk på anlegget med nitrogengass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...