#1 Skrevet Juli 2, 2010 Hei, har problemer med bremsene på den nyervervede Urquattroen. Bremsene siger plutselig på. Dette skjedde med min far da han hentet bilen i går, med det resultat at den kokte to ganger da han måtte manøvrere seg vekk fra E6, og finne midlertidlig parkering. Tidligere eier trodde det kunne være staget mellom pedal og bremsekraftforrsterker som var stillt for lang og dette ble redusert på kvelden i går. Jeg prøvekjørte litt i går, og tok sjansen inn til Oslo i dag. Det gikk som en drøm, uten problemer med bremsene. Prøvde å provoserer frem problemet med pumpebremsing og hard bremsing både i høy fart og lav fart. Stoppet 4-5 ganger og sjekket hjulene om de var varme, samtidig som jeg satt bilen i fri for å sjekke at den rullet slik den skulle. Ingen problem. Etter litt køkjøring fra leiligheten, og retning mot Drammen skjer det plutselig meg også. Bremsene siger plutselig på, og jeg må kjøre til siden. Dette skjer i løpet av 150 meter. Det virker som problemet er relatert til mye start og stopp, siden min far fikk samme problem da han kjørte den i Sarpsborg sentrum igår? Etter å ha latt bilen stått litt(20-30 min) bestemmer jeg meg for å prøve å kjøre bilen til ett verksted(hadde flaks i uflaks fikk problemet rett uten for Møller). Jeg kjenner det bremser, men da jeg kommer i overgangen brostein asfalt kommer det en lyd, og bremsene løsner igjen. Kanskje pga mye bevegelse i bilen? Noen som har noen ide om hva det kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2010 Noen som har noen tegninger på hvordan bremsesystemet ser ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2010 Jeg gjetter på at det er bremsehovedsylinderen som er kaputt. Når det blir varmt utvider ting seg litt, og bremsene siger sakte på. Har selv opplevd det og har hørt om flere andre. Hele systemet er likt på bl.a. type 44 og S2/S4/S6 som på ur-quattro. Om man f.eks. sprayer kjølespray på hovedsylinderen når dette skjer slipper den ofte igjen, men det varer jo ikke lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 3, 2010 Blir jo litt tungvint også, da det virker som om bremsene låser deg der det passer dårligs, (inne i bybildet )sikkert grunnet mye start og stopp. Spørs om ikke Møller skal få lov til å bytte dette til uken, hvis de har tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2010 Ja, det er bare en måte å diagnostisere det på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...