#1 Skrevet Juli 2, 2010 Hvordan får man av bremseskivene bak på en 02 A6 Avant Quattro? Har skrudd av caliper og rammen caliperen er skrudd fast i. Må man ut med senterbolten? Håper på raske svar da jeg står ute med bilen i deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2010 Slå som en jævel på skivene med hammer. Må ikke skru ut senterbolten som holder hjullager/drivaksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2010 Nå har ikke jeg skrudd av bak på noen A6 quattro, men jeg ser for meg at det er likt der som på andre biler, at de er festet med en liten skru som sitter mellom to av hullene som er tilpasset hjulboltene. Husk å bruk en bits som er stor nok og som passer perfekt til denne skruen, da du skaper deg et h... ekstraarbeid om du ødelegger kryssporet i denne. I tillegg har gamle skiver en tendens til å sitte litt ekstra fast i navet, så du får bare bruke rå makt, de er ikke skrudd fast med noe annet enn hjulboltene og den friksjonen som skapes mellom navet og skiva og felgen av det momentet du trekker til hjulboltene med. Men de kan ruste fast i navet, så som sagt så er det rå makt som har hjulpet meg(så lenge den lille skruen jeg nevnte er ute). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2010 På dette bildet er den skruen jeg snakker om merket med tallet 4 (bildet er bare funnet på internet, dette er nok ikke fra noen audi, så det ser sikkert litt annerledes ut akkurat der du holder på, men prinsippet er det samme) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2010 Det er ikke noe liten skrue på skiven. Så får prøve å slå til med hammeren. Turte ikke slå så mye før jeg fikk sjekket om jeg måtte ut med senterbolten. Edit: Haha, det var bare jeg som var en pyse. Tok i litt mer med hammeren og skiven spratt rett av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2010 Bak på disse er det ekstra enkelt, siden skiven går av uten å ta av kalipperbraketten. Har akkurat byttet på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2010 Jeg har caliperbraketter som går over bremseskiven, så jeg måtte skru av braketten for å kunne ta av skiven. Etter å ha fått av skiven kom dagens nedtur, jeg har bestil feile skiver. Skivene jeg har fått er for dype, så de tar i dekslet på før de ligger mot navet. Bestilte skivene fra NBS. De har to forskjellige skiver for A6 med Quattro og den ene hadde Avant i beskrivelsen, så jeg tok det for gitt at det var riktig skive. Har med andre ord kun meg selv å takke for den tabben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...