#1 Skrevet Juli 2, 2010 (endret) Har kjøpt meg slike diode\led pærer som jeg skal bytte ut med di vanlige halogen parklyspærene.. Disse skulle være 12V pærer, med venlig sokkel osv.. Men jeg får rett og slett ikke lys i den.. En kamerat snakket om at man måtte montere en motstand på noe vis? Mads 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2010 nei -du må ha motstand hvis du får feilmld i autocheck- dette fordi de bruker alt for lite strøm... så bilen tror lyspøra er gåen. hvis den ikke lyser er den ødelagt eller montert feil vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2010 prøvd å snu pæra? må ha spenning inn på riktig side på noen led pærer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 3, 2010 Ok, jeg får ingen feilmelding i autochek.. På en vanlig halogen pære, kan du måle om det er brudd, ved og koble et multimeter på pæra.. Og multimetret lager en flott lyd om den funker.. Vil dette også funke på en led\diode pære? Fikk ikke målt min skjønner du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2010 Ok, jeg får ingen feilmelding i autochek..På en vanlig halogen pære, kan du måle om det er brudd, ved og koble et multimeter på pæra.. Og multimetret lager en flott lyd om den funker.. Vil dette også funke på en led\diode pære? Fikk ikke målt min skjønner du Man kan fint måle en diode med endel multimetere. Vri over til diode symbolet så skal den sperre ene veien og slippe gjennom andre veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2010 Etter du snakket om strøm kun ene veien, fikk jeg det til. Brukte fluken, og fant ut at jeg måtte snu om på pluss\minus i motorrom for og få led pæren til og funke! Nå, lyser hvertfall pæra, men syns ikke det vart noe særlig bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2010 prøvd å snu pæra? må ha spenning inn på riktig side på noen led pærer Pæra passet kun en vei Men var ikke så langt unna feilen hær 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2010 Nei led lys lyser ingen ting opp man bare lyser opp selve lampene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...