Golf IV PD150 4M null turbotrykk, havari ?

Anbefalte innlegg

Om du blåser en slange, vil det ryke så svart at du nesten ikke ser bak bilen.

 

hehe : vinke :

 

Kas slange er det snakk om hehe: rolleyes

Er det skadelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne VNT mekanismen, er det den lille klokka som sitter på med vakumstuss?

 

Jupp, er den klokka som sitter på turboen med en tynn slangestuss som skal ha vakum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, er den klokka som sitter på turboen med en tynn slangestuss som skal ha vakum.

 

men da må jeg vel fysisk se inn i turboen. Altså demontere alt? eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en passat 1,9 TDI som jeg fikk lekkasje på trykksiden her i vinter en gang.

 

Da gikk bilen i nødmodus og ingen drag.. når jeg da stoppet bilen og skrudde av og på tenning og startet igjen var turbo tilbake. helt til jeg dro skikkeli på igjen og den oppdaget lekkasjen gikk den i nødmodus.

 

dette var da en lekkasje og ikke totalt brudd på slange men vil tro at din bil skulle jort det samme om det hadde vært lekkasje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en passat 1,9 TDI som jeg fikk lekkasje på trykksiden her i vinter en gang.

 

Da gikk bilen i nødmodus og ingen drag.. når jeg da stoppet bilen og skrudde av og på tenning og startet igjen var turbo tilbake. helt til jeg dro skikkeli på igjen og den oppdaget lekkasjen gikk den i nødmodus.

 

dette var da en lekkasje og ikke totalt brudd på slange men vil tro at din bil skulle jort det samme om det hadde vært lekkasje..

 

 

Jeg har null trykk og raslelyd hele tiden, ikke noe drag i det hele tatt.

Hadde du noe ulyd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men da må jeg vel fysisk se inn i turboen. Altså demontere alt? eller?

 

Nei. Klokka sitter jo på utsiden av turboen. Den har et stag som er festet i en arm som går inn i turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Klokka sitter jo på utsiden av turboen. Den har et stag som er festet i en arm som går inn i turboen.

 

heh, jeg tenkte for å se at det lukker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har null trykk og raslelyd hele tiden, ikke noe drag i det hele tatt.

Hadde du noe ulyd?

 

hørte bare en blåselyd under panseret når den blåste turbotrykket ut i friluft..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh, jeg tenkte for å se at det lukker...

 

Det er ikke noe som lukker. Bare vanger som vrir seg inni turbinhuset. Du ser på staget som går fra klokken til turboen om den beveger seg. Om den beveger seg, og den blir stående under vakum, så er klokken ok. Klarer du ikke og bevege staget ved og suge i slangen, så har du enten usansynlig dårlige lunger, eller så er VNT mekanismen i turboen kilt seg. (Sotet fast)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å feilsøkt litt.

 

N239 som vist på bilde med delenummer 1J0 906 283 C

 

Når jeg trykker på armen ved egr kan det høres ut som om denne lekker i toppen på N239 (ved det hvite dekslet som du ikke ser på bildet) er dette normalt?

 

N75 delenr. 1K0 906 627 A

 

Tok av vakumslangenslangen til denne og hørte en "treg" lyd når jeg sugde i denne for deretter å bli helt stille. Syns også dette var litt merklig!

 

Fortsatt svært skeptisk til flappelyden rasle/tikkelyd ifra turbo under motstand. Noe som resulterer i at jeg ikke kjører!

 

Noe mer jeg kan gjøre før jeg skrur meg nedover til turbo?

turbo_tdi_n75_n18_n239m_egr_vnt_act[1]_2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Noe lignende lyden i starten her!

 

Har INGEN ULYD på tomgang og lite hørbart ved rusing, må ha motstand. Og har null effekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe slikt kan absolutt lage lyd! men jeg jadde vel kanskje hørt noe på lavt turtall om det var SÅ ille:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ca 6mm slakk i sideveis i turbo :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny turbo bestilt med ojeslanger og pakninger

 

8000 kr inkl. frakt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ekke ille pris det:) Var det med innbytte eller rent kjøp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ekke ille pris det:) Var det med innbytte eller rent kjøp?

 

reint kjøp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen formening om hvorfor Tuboen tok kvelden?

Er jo tidelighvis lageret som er knekt her....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at oljeslangen til turbo ikke er tett.

 

Edit: vil nesten anbefale deg å bytte den uansett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at oljeslangen til turbo ikke er tett.

 

Edit: vil nesten anbefale deg å bytte den uansett?

 

Den er bestillt med, summen over er inkl. pakninger og div, samt oljeslanger (stålomspunnende)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor handlet du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.