#1 Skrevet Juli 3, 2010 (endret) EDIT: med nærmere undersøkelse mener jeg hjulet heter venderulle (028 145 278 E) og spennstykke (028 903 315 R) Reimstrammerhjulet på min 1,9 TDI 1Z 1996 er blitt slapp i fisken, slurer og lager masse unødvendig lyd. Hvordan kan jeg stramme opp denne? Eller er det bare å bestille ny? http://www.dieselvw.com/1ZSerpentineTensioner.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2010 (endret) Løsne mutter i midten, bruke segering-tang i de to markerte hullene og vri til de to strekene står paralellt:) Hvilken vei du skal vri ser du på om de strekene går mot hverandre. Står ofte en pil i mellom hullene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2010 Takker for svar. Men det hjulet der er kanskje et annet enn der problemet mitt er. Er det ikke i denne klokken at det ligger en fjær eller noe som kanskje er slitt og slapp? Det er stangen og hjulet til venstre her: som vibrerer alt for mye på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2010 Noen som har noen verkstedsmanual-filer liggende på denne jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2012 Drar denne tråden opp igjen har ett slikt hjul som Stian har bilde av lengre oppe men uten merker innvendig. det er armer på utsiden av hjulet. Er det slik at hjulet skal strammes opp med segering tangen også vises armen utvendig på hjulet hvor mye den er strammet og om den er rett strammet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...