#1 Skrevet Juli 3, 2010 Hei sann. La merke til istad når jeg parkerte bilen inni garasjen, tok en titt oppi motorrommet da. Og da var kjølevæske nivå veldig høyt, ikke langt ifra at det rant over i røret som er på toppen av tanken der. Når motor er kald og ikke kjørt med, så er olje nivå på MAX nivå, men nå etter å ha kjørt en stund var det blitt ganske mye oppi der. Kan det lønne seg å ta ut litt? Hva skjer evt om man har for mye kjølevæske på?? Lasse Hansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2010 er det så høyt i kjøleveske beholderen før eventuelt lokket er løsnet, mens motoren er varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2010 ja, det er så høyt, uten at jeg har løsnet lokket. Motoren er nettopp stoppet etter en liten kjøre tur. Flyter nesten opp i røret som går ut på toppen. Når motor er kald er kjølevæske så nær max man kan få det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 3, 2010 Kan jo ta ut litt da, men retur løpet som du prater om som kommer inn på toppen er det ingen fare med at det renner noe ned i:) kommer veske ut der når du kjører, men som sagt ingen fare. Oljenivået er ikke så lurt at er over max merket på varm motor så der hadde jeg tatt ut litt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2010 Motorolja virker bra... Jeg får ta ut litt kjølevæske i morra.. Enkleste måte å ta det ut på da?? Kommer ikke til tappepluggen på radiator pga intercooler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2010 Normalt at nivået kommer opp til litt over kanten her når motor er varm, om det stiger for mye hadde jeg trykktestet systemet:) Ta av den lille retur slangen og hold den oppi en flaske feks og rus motoren forsiktig så kan du spyle ut litt igjennom den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2010 Motorolje nivå var så å si på max akkurat nå, ikke over ihvertfall. Og er bittelitt under max når bilen er kald... Sjekka nå.. ca 10-15min siden jeg parkerte bilen.. Det er vel ok vel, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2010 På det bilde ditt, der du ser den MAX pila, når motor er god og varm, så er kjølevæske nivå rett over pila på en måte. Hvis jeg kan forklare det sånn... Ja jeg kan jo tappe ut litt der. Fjerne returslangen ifra kjølevæske tanken da el? Den på toppen? Og kjøre den nedi en flaske?? Spruter ikke ut der? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2010 Oljenivå er bra da ja:) Ja den på toppen retur/overskudds slange. Det står en liten sprut ut der når man gasser litt:) anbefalt med to personer:) Husk å åpne lokket og ta bort trykket før du tar av slange om motoren er varm, så du ikke får no brannskader:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2010 hehe, godt at oljenivå er bra da. Byttet nemlig for 2dager siden. hehehe... Jeg får få med meg kjerringa ned i garasjen i morra. Så får vi tømme ut litt.. Tusen takk for hjelpa Stian... Ps. Hvor i norge bor u a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2010 Bare hyggelig det:) btw det er noen biler som trenger endel gassing før det kommer ut av den slangen så ikke gi opp med en gang;) Oslo:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 3, 2010 hehe, gir bønn gass. hehe =) Takk for tips, ordner seg nok det da se... Oki =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 3, 2010 hehe, godt at oljenivå er bra da. Byttet nemlig for 2dager siden. hehehe... Jeg får få med meg kjerringa ned i garasjen i morra. Så får vi tømme ut litt.. Tusen takk for hjelpa Stian... Ps. Hvor i norge bor u a? Nydelig ordlagt, kan selvfølgelig missforstås... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 3, 2010 HAHA, leste den engang til nu. haha, der forsnakka jeg meg gitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...