#1 Skrevet Juli 4, 2010 (endret) zexel type: DCW-17D Part nr: 506231-0500 Dette står någet vagt, så mulig det er feil Oil 2xL 100PG 250 Cm3 vet at det ikke skal 2 liter på kompressoren, nærmere 250 -300 dl. Noen som har noe opplysning på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 4, 2010 zexeltype: DCW-17D Part nr: 506231-0500 Dette står någet vagt, så mulig det er feil Oil 2xL 100PG 250 Cm3 vet at det ikke skal 2 liter på kompressoren, nærmere 250 -300 dl. Noen som har noe opplysning på dette? Den skal ha 6-8 ounces... 177-236 ml faktisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 4, 2010 250-300 dl er ganske mye det da ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 4, 2010 skrev feil, skulle stå 250 - 300 ml =P Men takk for svar, da blir det kaldt i bilen snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 4, 2010 Er det totalmengden på bilen? eller i kompressor? for ved skift av kompressor så blir ca 50% av orginal oljemengde fra fabrikk værende igjen i resten av sytemet. så ca 50% av olja ny kompressor kommer levert med må tappes ut, ellers er kompressor havari en mulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 4, 2010 Nå ble jeg veldig usikker, noen som kan svare på det? Det jeg ser som en løsning, er å demontere min gamle kompressor, tappe olja av den, å se hvor mye den inneholder. for så å fylle rett på den nye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 4, 2010 Sånn er fordelingen etter at et system er tømt for gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 4, 2010 Det du beskriver der er den rette måten å gjøre det på.. tapp av gammel olje på gammel kompressor.. mål opp og ha tilsvarende mengde ny olje på den nye kompressoren etter at den er tappet også. Det er sånn vag mener det skal gjøres:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 4, 2010 skal igang med samme jobben snart, hvordan tapper jeg ut den gammle oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 4, 2010 Løsne pluggen, turn kompressor for hånd til den er tom. Fylles i samme hull. Kompressoren bør turnes for hånd noen ganger etter at systemet er fyllt når den er montert i bil. Sånn at man er sikker på at oljen er godt fordelt i kompressoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 4, 2010 hvilken olje er det som skal på igjen? skal også bytte tørkeren, må jeg fylle 10% på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 4, 2010 PAG olje. Da heller du 10% av bilens totale fyll mengde i enten fordamper eller kondesator. Så fordeler det seg selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 4, 2010 altså, 1: dra til verkstede å få tømt anlegge for gass. 2: demonter alt. 3; tapp ut å mål opp oljen i kompressoren, og hell like mye på ny olje på kompressoren + 10% på tøker / kondensator. 4: bytt alle o-ringene (5stk) å monter alt isammen. 5: dra på verkstede å få fyllt på gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 4, 2010 Ja, det følger med litt olje ut når det tappes ut gassen også, noter denne mengden ofte rundt 4 gram. Som da også må fylles på med ny gass:) Fyll gjerne i sporingsveske også ved fylling av gass, så er det lettere å feilsøke på lekasjer om det skulle oppstå senere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 4, 2010 Er det totalmengden på bilen? eller i kompressor? for ved skift av kompressor så blir ca 50% av orginal oljemengde fra fabrikk værende igjen i resten av sytemet. så ca 50% av olja ny kompressor kommer levert med må tappes ut, ellers er kompressor havari en mulighet. Det er mengden i kompressoren jeg skrev. Det vil være mer i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...