knekt bolt inne i vannpumpehuset

Anbefalte innlegg

Bytter registerreimen på min ADR motor, skulle skru på plass temostaten og bolten knakk inni =/ skiven som sto på bolten var enda løs så skrudde til den knakk! =/ aner ikke hvorfor det skjedde, var rett bolt ja!

Stod igjen med ca 3-5mm av bolten.. noen tips til hvordan jeg skal få den resten ut?! :)

Er jo også endel trangt å komme til der, mulig jeg må bare bytte hele vannpumpehuset?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

borre den ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

borre den ut...

hm, må vell gjenge opp på nytt å? da får jeg igjen en annen dimensjon på bolten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke bare bruke en mutter i samme dim som skruen og sveise fast den på bolten og så skru den ut: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke bare bruke en mutter i samme dim som skruen og sveise fast den på bolten og så skru den ut: vinke :

sveise skillsan mine er ikke spessielt god og har kun elektrodesveis, funker vell ikke på alu??

men får prøve en dag, for ut skal jæveln!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det er alu skrue?? Må evt få noen til å svise på en liten alubit med tig apparat da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det er alu skrue?? Må evt få noen til å svise på en liten alubit med tig apparat da

du sier noe der ja, er vell mest sannsynlig stål?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette halv "vanlig" feil?

Bytt hele huset - koster ikke mye mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette halv "vanlig" feil?

Bytt hele huset - koster ikke mye mer?

koster 700kr inkl vannpumpe hos mekonomen..

er bare det at jeg må av med hele fangeren osv osv da =(

å vil helst ha dette iorden før helgen pga lang tur nordover.. blir vell 50mil med kjøring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har skrudd av å ser at den stikker 4-5mm ut, noen som har en kraftig tang å anbefale? prøvd med en vanlig, er også jæklig trangt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visegrip pleier å fungere på skruer som ikke sitter for godt fast, hvis ikke kan du borre et hull i senter av skruen og banke inn en torx bit som er bittelitt mindre.

Det finnes også uttrekkere men de vanlige som skrus inn er ikke å anbefale, prøv å finne en firkantet modell som bankes lett inn.

Håper dette hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke skrueuttrekkersett. Og ikke den typen som ser ut som en skrue. Men den der du borrer hull. Banker inn en pinne. Setter hylse på pinnen og bruker fastnøkkel eller pipe. De fleste boltene jeg har knekt har jeg fått ut uten å ødelegge gjengene. Ved å bruke et bor som er litt mindre enn bolten. Ellers kan du borre opp hullet og gjenge opp til en størrelse større, hvis det er gods nok. Eller bruke helicoil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for innleggene folken, prøvde med skrueuttrekkersett som dem tilfeldigvis hadde liggende men det funket ikkje, så var bare å bite i det sure eple og demontere ALT! dæven det tok sin tid, ca 6timer.. men men :)

Alt ble iorden å tett! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.