#1 Skrevet Juli 4, 2010 Hei sann. Jeg har nå, etter at jeg byttet olje, og kjølevæske, så har jeg lagt merke til en skrangle lyd foran i motorrommet, virker for meg som at det kommer fra front på motor. Mulig lyden har vært der før, bare at jeg ikke har lagt merke til den. Men nå har jeg ihvertfall hørt den, og hører den hele tiden når motor går. Noen som har en anelse om hva det kan være/komme av? Motor og alt går som normalt. Så jeg har ikke peil på hva det kan være... Takker for alle tips jeg kan få 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2010 Ingen som vet hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2010 radiator eller noe som er løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2010 Radiator sitter godt. Har gått over det meste, men kan jo være noe jeg har glemt, så trenger tips. Eller er det en lyd i motoren på slike biler, som f.eks audi a4 1,8T. Noen som har en slik bil, som kan sjekke, og motorlyden høres ut som noe som skrangler, foran ved radiator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2010 er ikke bare ventilene som "klirrer" da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2010 det trur jeg ikke. for de ventilene er vel de jeg hører veldig godt inni powerfilteret? sånn tikking på en måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2010 jepp, visst du har ac så har du 2 radiatorer... kan være ac kompressoren som bråker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 7, 2010 har ac på bilen også se... Ac kompressor? hvor sitter denne da? så kan jeg sjekke den litt nærmere, og lyden kommer derifra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 7, 2010 bare å skru av ac å se om lyden forsvinne kompressoren sitter nede på høyresiden.. (venstre når du står forran bilen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 7, 2010 hmm, har prøvd å skrudd av ac, lyden er det forsatt. Så da er vet vel ikke denne. For meg så virker det som jeg hører lyden best på høyre side, når jeg står foran bilen. Radiatoren kan det vel ikke være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 7, 2010 du har to radiatorer siden du har ac, kan hende ac radiatoren er borti radiatoren til motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 7, 2010 hmm, jeg kan jo sjekke dette i morra.. Takk for tips, for meg kan det virke som at lyden kom etter jeg byttet kjølevæske og olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 7, 2010 du har to radiatorer siden du har ac, kan hende ac radiatoren er borti radiatoren til motoren... Ac radiatoren er borti radatoren til motoren??? skjønte ikke den helt jeg, sittet å lest den et par ganger nu.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 7, 2010 ja visst de to står å vibrerer borti hverandre så vil det skape noe støy.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 7, 2010 Glemt verktøy nedi der? Jeg fant en liten skrutrekker i motorrommet mitt en gang! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 7, 2010 at radiatorene vibrerer borti hverandre mener du? eller motorene dems? Skal sjekke etter verktøy nedi der i morra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 7, 2010 at radiatorene vibrerer borti hverandre mener du? eller motorene dems? Skal sjekke etter verktøy nedi der i morra.. at radiatorene vibrerer borti hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 7, 2010 sjekke i morra. Takk for tips. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 10, 2010 Forsatt ikke funnet ut hvor lyden kommer ifra, så regner nesten med at lyden alltid har vært der, bare at jeg ikke har hørt den før.. hmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 11, 2010 Hmm, idag har jeg prøvd å finne ut hvor lyden kommer ifra. Men uten hell, så trenger seriøst hjelp av dere her inne. Hva kan det være for en lyd, når jeg tenker meg om så virker det som lyden har begynt etter att jeg byttet kjølevæske, når jeg spyla igjennom og hadde av termostaten, osv. Alt ble satt på riktig, og når jeg fylte på så tømte jeg kjølevæske opp i beholderen, og lot lokket stå oppe, mens motoren gikk, og jeg fylte på til det ble fult. Satte på lokket, og Kjørte en runde, så fylte jeg på litt til. Kan det være noe med at det er luft i anlegget? Alt virker jo som det skal, kjøler som vanlig, ihvertfall så stopper den på 90grader som den alltid har gjort.. Trenger hjelp, hvor kan den skrangle lyden komme ifra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 11, 2010 Om du har multireim så kan det komme en ulyd fra løpehjulet til reima. Men den høres i grunn ikke ut som en skranglelyd, men mer som en skrapelyd, da det er lageret i hjulet som går tørt. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 12, 2010 multireim, hmm, hvor og hva er dette? Noe jeg kan sjekke selv? Åssen kan jeg evt sjekke om det er denne?? Er det reima som sitter helt foran på motor? Hvordan kan jeg sjekke om det er lageret a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...