Stabstag mål for RS4 (B5)

Anbefalte innlegg

Heisann ..

Noen som vet målene/dimensjonen for stabstaget foran og bak til en RS4 B5 ?

Skal bytte forringene til powerflex da jeg syns RS4 fremdeles "svømmer/krenger" litt for mye. Må vite XX mm størrelsen slik at jeg får bestilt riktige forringene til stabstaget :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom bilen krenger for mye hadde jeg heller kjøpt meg oppgraderte stabstag fra H&R (som leveres med passende polyforinger). Veit bl.a. Nina Marie har slike på bilen sin og den framstår som riktig så harmonisk både på vei og bane:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom bilen krenger for mye hadde jeg heller kjøpt meg oppgraderte stabstag fra H&R (som leveres med passende polyforinger). Veit bl.a. Nina Marie har slike på bilen sin og den framstår som riktig så harmonisk både på vei og bane:).

takker. Har vurdert det ja. Kan høre litt med henne om det.....

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hotchkis sitt kitt!

35mm fremme og 24eller25mm bak.

På min A4 b5 ble hvertfall all bodyroll historie :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hotchkis sitt kitt!

35mm fremme og 24eller25mm bak.

På min A4 b5 ble hvertfall all bodyroll historie :)

Link til den ?

Var det bolt-on ? og ikke noe sveising og slikt ?

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link til den ?

Var det bolt-on ? og ikke noe sveising og slikt ?

Robert

http://www.hotchkis.net/audi_b5_sport_sway_bar_set.html

Ser jeg tok i litt bake, er 22mm.

Alt var bolton hos meg iallefall. Alt av bolter, mutrer og forsterkninger følger med.

Ser der står:

96-01 Audi S4

96-01 Audi A4 Quattro

Har ikke sett under en RS4 før så vet ikke om der er forskjell.

Du kan evnt. sende en mail til dem å høre.

Legger ved noen bilder av hvordan det ser ut hos meg.

attachment.php?attachmentid=135212&d=125

attachment.php?attachmentid=135466&d=125

attachment.php?attachmentid=135464&d=125

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

Var hos S-sentrum nå og bestilte like godt H&R settet som dem har. Jeg tørr ikke helt å begynne med montering av slike ting ..

Størrelse på H&R er omtrent det samme som det du har her Sindre.

Takk for hjelpen og bildene !!

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til info:

Fikk selv tak i målene for standard stabstag for RS4 nå.

Foran er det 27mm

Og bak 15mm.

17mm hvis det er forsterket stabstag.

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte avstiverene til de bakre festene på bildet til Sindre. Sportec har en litt annen versjon av avstivningen, men man bør absolutt ha det. Følger det med noe slikt til H&R settet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte avstiverene til de bakre festene på bildet til Sindre. Sportec har en litt annen versjon av avstivningen, men man bør absolutt ha det. Følger det med noe slikt til H&R settet?

Såvidt meg bekjent skal desse forsterkningene være laget av 034 motorsport for Hotchkis.

Desse forsterkningene er laget slik at dem entrer orginalhullene uten noen videre modifikasjoner.

Sikkert ikke umulig å høre med Hotchkis eller 034 motorsport om å få kjøpt slike forsterkninger løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er iallefall H&R stagene montert på bilen. Får ut en tur imorra og teste det nå :)

I tillegg har jeg fått oppgradert til KW variant3 og masse nye poly forringer og det medførte at jeg omtrent fikk "ny" bil. Bilen ble utrolig mye tightere nå. Dette var iallefall verdt penga. Tror nok det var KW variant 3 settet som gjorde mest effekt. Så til dere som kjører med standard, så anbefalles det på det sterkeste å oppgradere til KW v3 coilover settet.

Må prøve å få tatt meg en tur til rudskogen til helga da, såfremt det ikke blir noe helvetes med regn da .....

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.