Passer 7,5x16 ET 35 med 225/55 på -97 quattro A6..? *haster*

Anbefalte innlegg

Lurer på om innpresset på 35 passer på den bilen...?

Og går det å sko de felgene med 225/55x16.....uten at det vil ta borti skjermkanter..?

Bilen har org dempere og fjærer og ikke senket.

Haster litt da min svoger er på vei for å evt kjøpe de felgene og jeg har dekka liggende....:)

Takker for raske svar : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpresset kombinert med såpass smal felg burde i allefall gå greit på A6, men om 225/55-16 går er jeg ikke sikker på. Det er bare 3,5% økning fra 205/55-16, og om jeg ikke tar feil så er det standard dim på disse. Da vil jeg tro det går smekkfint å gå opp 3,5%, i allefall når bilen er himmelhøy og original :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpresset kombinert med såpass smal felg burde i allefall gå greit på A6, men om 225/55-16 går er jeg ikke sikker på. Det er bare 3,5% økning fra 205/55-16, og om jeg ikke tar feil så er det standard dim på disse. Da vil jeg tro det går smekkfint å gå opp 3,5%, i allefall når bilen er himmelhøy og original :)

Okei, det høres jo greit ut :)

Er litt usikker ettersom de ballongdekka er litt breie mtp skjermkantene...: rolleyes

Har mulighet til å få dreid ned felgens anleggsflate med 10 mm for å komme på ET 45 som visstnok er originalt til den bilen.

Men vil helst slippe dêt...vet heller ikke hvordan det er med klaring til calippere på den felgen og bilen..

Takk for svaret :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klaring til calippere blir vel bare bedre jo mindre innpress du kjører?

Ville ikke dreid ned til originalt innpress i såfall, heller tatt de ned til f.eks et40, så ser de litt bedre ut på bilen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klaring til calippere blir vel bare bedre jo mindre innpress du kjører?

Ville ikke dreid ned til originalt innpress i såfall, heller tatt de ned til f.eks et40, så ser de litt bedre ut på bilen ;)

Ja, bedre klaring til calippere, men mindre til skjermkant med 225-dekk..

Enig i dêt med ET 40 hvis det blir alternativet å dreie ned (men prøver å unngå dêt). Er jo ganske store hjulkasser på de bilene så mye å fylle opp der..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.