Fargekode høytalere s4 c4.

Anbefalte innlegg

Heisan..

har en s4 som jeg idag fant ut at det ikke kommer lyd fra høytalerene bak: flau :

Først av alt, er det høytalere i dørene bak på alle s4'er?(regner med det men...) Var ikke krav til å ta disse ut når de gikk som varebil?(tviler vel på det...)

Uansett, tok ut spilleren og fant ut at høytalerene bak ikke var kobla, kikka i "ledningsbelgen" til den ene døra og fant ut at brun og brun\rød må jo være til høytaleren. Fant samme ledningene foran og satte et AA batteri mellom. ingenting.

Så om noen har fargekodene hadde jeg satt stor pris på det... Lite lysten på å av med dørtrekket vist det ikke er nødvendig.

Størrelsen på elemtet kunne og vært kjekt å vite, med min flaks er det jo ikke høytalere der:P

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, altså hvis alt er original skal du ha en 10pins ISO-plugg (Rød plugg) bak spilleren, det er til de aktive høytalerene bak, så da trenger du adapter til det. Men ellers som jeg koblet 6x9" høytalerne i bakdøren min (ettermontert) var det rød/brun på høyre side og lilla/hvit på venstre om jeg ikke husker helt feil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt er klippa så ikke noen orginal 10 pins isolplugg her nei..:( men er vel ikke noe aktivt i en gammel s4 uten bose? Blir vel bare å trekke nye kabler.

Hvordan fikk du forresten plass til 6x9 i bakdørene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde aktivt system.. Stod ikke noe sted om at det var Bose, så er ikke sikker. :)

Du kan trekke nye kabler, men det er masse stress hvis allerede har kabler som er lagt opp.

Fikk akkurat plass slik:

DSC03100.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har '92 S4 uten bose, men med aktive høyttalere. D.v.s, forsterkerne har paja for lenge siden, og de er koblet fra! :P Mens de funka, koblet jeg bare lavnivå inn på dem. Skal du ha noe særlig suppe ut av dem, er det nok best å trekke nye kabler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, nei skal vel ikke ha mye suppe... har jo kjørt bilen i et år uten å merke at de ikke var koblet engang. Men har dog savnet litt mer lyd.

Får ta av trekket og sjekke at det faktisk er høytalere der til helga eller en dag jeg får tid..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.