Må Bosch 040 pumpa (i tank) ha tilbakeslagsventil?

Anbefalte innlegg

Må bosch 040 pumpa, som sitter i tanken på RS2, ha tilbakeslagsventil på toppen eller kan man bruke vanlig banjokopling på slangen på toppen? Er ikke tilbakeslagsventil på orginalpumpa, men følger med en på bosch pumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bosch 040 pumpa, som sitter i tanken på RS2, ha tilbakeslagsventil på toppen eller kan man bruke vanlig banjokopling på slangen på toppen? Er ikke tilbakeslagsventil på orginalpumpa, men følger med en på bosch pumpa.

For å snu litt på flisa...

...hvorfor vil du ikke ha tilbakeslagsventil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at det ikke er tilbakeslagsventil orginalt og den orginale banjoen passer ikke med tilbakeslagsventilen som står på pumpa!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde uten på S4`en min, det jeg erfarte var at bilen ble tregstartet da den måtte bygge opp trykket på ny, ergo jeg vil antat den har noe lignende orginalt på en eller annen måte. Jeg ville kjørt med ventilen jaffal:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilen er der nettopp for å holde på trykket etter at motoren er stoppet, for å hindre at bensinen siver tilbake til tanken. Jeg skiftet pumpe på min 1990 100 TQ, og lot ventilen være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilen er der nettopp for å holde på trykket etter at motoren er stoppet, for å hindre at bensinen siver tilbake til tanken. Jeg skiftet pumpe på min 1990 100 TQ, og lot ventilen være.

hvordan festet du slangen til pumpa?

Er det nok å tre slangen på gjengepartiet og feste med slangeklemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LØSNING

Bosch 040 pumpa må monteres med den tilbakeslagsventilen som følger med pumpa, denne er da innbygd i den orginale pumpa!

Gjengene på toppen av denne tilbakeslagsventilen er M10 med 1,0 i stigning.

Løste dette ved at jeg dreide opp en hydraulikkslangenippel på innsiden som jeg skrudde på ventilen med loctite gjengetetting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.