18x8,5 og 18x9,5. Hvilken dekkstr?

Anbefalte innlegg

Heisann. Har nå vært nede på dekklåven i Furnes og hørt om hvilke dekk jeg burde bruke på disse felgene. Jeg mener at 215/35 skal gå på 18x8,5 felgen. Og 225/35/18 på 18x9,5 felgen.

Da det her blir en del strekk fra før så tenker jeg å bruke Kumho-dekk.

Noen som har vært borti dette og vet at det passer ?

Han mente også at jeg måtte valse bakskjerme min nesten helt skrått for å få plass. Noe jeg tror er tull :P

Takker på forhånd for svar.

Mvh.

Simen Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesj er da ikke noe problem! Smell det på, men husk lik rulleomkrets foran og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 5% forskjell det kan være. Klarer meg vel der med 215 i front og 225 bak ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40-18 er riktig dimmensjon på din bil, ulik dimmensjon krever spesiell godkjenning. 215/35-18 har mest sansynlig for liten loadindex også, så det blir problemer ved kontroll....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende. Har vurdert 40 profil istedenfor 35 da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Har nå vært nede på dekklåven i Furnes og hørt om hvilke dekk jeg burde bruke på disse felgene. Jeg mener at 215/35 skal gå på 18x8,5 felgen. Og 225/35/18 på 18x9,5 felgen. Da det her blir en del strekk fra før så tenker jeg å bruke Kumho-dekk. Noen som har vært borti dette og vet at det passer ? Han mente også at jeg måtte valse bakskjerme min nesten helt skrått for å få plass. Noe jeg tror er tull :P Takker på forhånd for svar. Mvh. Simen Grasto

Dette var til A4 B5 ikke sant? Hvorfor så små hjul, skal du senke 120mm og ha bunnplata liggende og subbe nedi asfalten? 215/35 er Polo-dimensjon, selv 225/35 er i grenseland for kjørbarhet, men hvis målet er mer show enn go, så går det an.

Ville uansett aldri valgt lavere enn 225/35 på A4, så hvis du skal ha det, så tar du det rund baut. 235/35 18 finnes også, men er sikkert dyrere og gir ikke særlig strekk foran og kanskje subbing bak. Har selv hatt 225/40 18 på 9,5x18 og det gikk fint på, men blir endel strekt, men det er det som hjelper deg fra å valse ut skjermene. 9,5x18 ET35 med 225 burde gå bak.

Du har ikke vurdert 19 tom da. 225/35 eller 235/35 på samme felgsbredder blir også bra. Bilen din skulle hatt 225/40 mht omkrets og det er ikke særlig lavt lengre, tidene forandrer seg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket ET kjører du på desse felgene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var til A4 B5 ikke sant? Hvorfor så små hjul, skal du senke 120mm og ha bunnplata liggende og subbe nedi asfalten? 215/35 er Polo-dimensjon, selv 225/35 er i grenseland for kjørbarhet, men hvis målet er mer show enn go, så går det an.

Ville uansett aldri valgt lavere enn 225/35 på A4, så hvis du skal ha det, så tar du det rund baut. 235/35 18 finnes også, men er sikkert dyrere og gir ikke særlig strekk foran og kanskje subbing bak. Har selv hatt 225/40 18 på 9,5x18 og det gikk fint på, men blir endel strekt, men det er det som hjelper deg fra å valse ut skjermene. 9,5x18 ET35 med 225 burde gå bak.

Du har ikke vurdert 19 tom da. 225/35 eller 235/35 på samme felgsbredder blir også bra. Bilen din skulle hatt 225/40 mht omkrets og det er ikke særlig lavt lengre, tidene forandrer seg. :)

Takk for et flott svar. Med tanke på kjørekomfort går jeg nok for 225/35 rundt om. Disse felgene får man ikke tak i i 19". Og de er allerede betalt, så får ikke gjort mye med det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket ET kjører du på desse felgene?

35 foran og bak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 foran og bak

Jeg kjører 9x18" ET28 med 225/40/18 dekk på min bak, som etter mine beregninger stikker ørliten granne mer ut enn 9,5x18" ET35.

Hjulbuene mine bake er ikke valset og det har faktisk ikke subbet heller. Fatter da ikke at han sier at du må valse! Bare tull spør du meg :P

EDIT:

Legger ved et bilde av hvordan det ser ut på min...

dsc3295i.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.