#1 Skrevet Juli 6, 2010 Skal sette inn en turbotrykksmåler på en Audi A4, B5 115hk Diesel motor (AJM). Har koblet opp alt inne i bilen, men hvor skal jeg koble på slangen i motor rommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2010 kan lese her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=93621 Mulig du forstår det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2010 (endret) Kan jeg bruke denne slangen som er midt på bilde her da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2010 for å verr ærlige så har eg ikkje peiling tok bare ett kjapt søk å fant denne så tenkte jeg kunne hive den inn Garantert noen andre som vett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2010 Ja, har prøvd å søke litt her og på google. Men har ikke funnet noe enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2010 Kan jeg bruke denne slangen som er midt på bilde her da? Er det forresten en avlastningsventilen det som sitter på toppen av turboen der? Da jeg kobler meg på den oppfører ladetrykksmåleren seg riktig, nesten. Går fra -0,7 -0.9 til -0.1 -0.2 ca. Er det riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2010 Koble deg på en vakumslange som går til innsugsmanifolden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2010 Er det forresten en avlastningsventilen det som sitter på toppen av turboen der? Da jeg kobler meg på den oppfører ladetrykksmåleren seg riktig, nesten. Går fra -0,7 -0.9 til -0.1 -0.2 ca. Er det riktig? Det er ingen avlastningsventil på motoren din. Den "klokka" du ser er actuatoren til VNT-mekanisma på turboen din:) ikke rart du får undertrykk(- på måleren din) når du måler der.. Turbotrykket dit blir styrt av vacuum og n75-ventilen. Du må koble deg inn på en plass der du har ladetrykk. Dvs. i innsug eller rørgate osv. Det beste er vell å bore et lite hull,gjenge opp å sette i en liten nippel i innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2010 Det røret som går fra intercooleren til innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 6, 2010 Det røret som går fra intercooleren til innsuget? Ja, der kan du montere en nippel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2010 Var ute å prøvde det nå. Da viser den riktig. Men hvor mye skal en 1.9TDi 115hk motor ha som ladetrykk? Og nåla på viseren vibrerer så kraftig at det er irriterende å kjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 6, 2010 http://www.t-karlsen.com/ladetrykk.mp4 Her er en video klipp under kjøring.. Om man hører etter hører man nåla på viseren vibrere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...