#1 Skrevet Juli 7, 2010 Har en Golf V GTI som tikker på tomgang. Noe som vistnok er helt normalt med 2.0TFSI motoren. Men er det noe man kan gjøre for å få det bedre? Bruke en annen olje f.eks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2010 prøv med en annen olje ja, jeg byttet til castrol på min 1.8adr og den tikket mindre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2010 Kjør gjennom en motorrens som fjerner evt. koksdannelser og skift olje ja Om det fortsatt er tikking etter dette burde du sjekke om oljepumpa di gir normalt trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2010 0w-40, 0w-50 eller 5w-50 burde gjøre susen, hvis det ikke er noen andre vesentlige grunner til at det tikker, selvfølgelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2010 Denne tikker vel godt pga høy kompresjon og høytrykksdyser. Kan også være kjedestrammeren i toppen som ikke henger helt med. Søk på youtube og bli forskrekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2010 Men dette er vel helt vanlig at 2.0TFSI tikker. Fikk beskjed på møller at dette er helt normalt på disse motorene. Hadde vært artig og visst om noen har en vidunderkur som demper tikkingen litt. Velger å ikke se på youtube jeg hehe, vil ikke miste nattesøvnen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2010 Dette er jo konstruksjonsbetinget og er egentlig ikke mye å gjøre med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 7, 2010 Bytt så mye olje du vil.. tikkingen er fra dyser som jobber under høyt trykk (inntill 120bar) Og høytrykks bensin pumpa. Det skal være sånn og må ikke blandes med ventil tikking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 7, 2010 GTD`n til pappa lager mindre diesel-lyd enn min 2.0TFSI Lurte også på dette før jeg kjøpte min A4, men slo meg til ro med at slik skal den være. Skulle ønske den hadde grommere lyd, spesielt på tomgang (for tomgangs-lyden er nesten flau...). Men vet at kjedestrammeren kan lage en kaklelyd som ligner på motorlyden, hører den sporadisk. Skrik ut hvis du finner en god olje! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 7, 2010 Om tikkingen blir høyere enn den er normalt så er det somregel knasten på innsugskam som er til høytrykkspumpa som er utslitt (kommet ny og forbedret kam for dette. Somregel så byttes hele toppen. Har ikke tall på hvor mange 2.0tfsi som har lidd den skjebnen. Men den vanlige små tikkingen skal være der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 7, 2010 Ok, tydelighvis ikke så mye å gjøre med da. Har nettop byttet ut Touranen mye pga av jeg er dritlei diesel raklinga. Åsså greier jeg sørenmeg å handle en bensinbil som høres ut som en diesel på tomgang. Får montere ett eksosanlegg som overdøver motoren da... Men ellers så er 2.0TFSI en kanondeilig motor i golfen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...