#1 Skrevet Juli 8, 2010 (endret) Har fått en raslelyd fra kassen når bilen står på tomgang og antar at det er utløserlageret som begynner å bli slitt. Er det mulig å bytte dette uten å ta ut hele kassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2010 ja. ta ut den grønne "proppen" på girkassa som du får tilgang til ved å ta av venstre framhjul og plasthjulbuen inni. da tar du enkelt ut utløserlageret. koster ikke mye for det grønne lokken og lageret hos møller. easy job;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2010 Gull! Endelig noe som er enkelt å gjøre! Takk skal du ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2010 Jeg stjeler denne litt siden du har fått svar. Jeg har en Seat Cordoba 1.6 75hk bensin som jeg skal skifte det lageret på. Er det samme prosedyre her å måntro?? Det er motorkode ALM og manuel girkasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2010 rimelig sikkert ja.. ta av hjulet så ser du inn, evnt se om du ser det grønne lokket fra motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2010 Gjelder dette mange vag-produkt? Som feks min A6 1.9tdi fra 1999? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2010 rettstilt motoren har utløserlageret som sitter rett bak clutchen og da må kassa av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2010 Er vel bare 020 kassa som har utløser lager rett foran 5 giret.. bak det grønne lokket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2010 Hvordan ser jeg at jeg har en 020 kasse? Jeg har kjøpt hele klutsjsettet, men det hadde jo vært kjekt om jeg slapp å bytte hele driten og ikke minst slipper å skru ned girkassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 12, 2010 Sånn ser min girkasse ut. Er dette en med "det grønne lokket på"?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 12, 2010 aldri sett slik kjasse. Men kom vel på di svakeste motorene vw puttet i bil.. heter vel 084 kasse?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 13, 2010 Ikkeno grønt lokk i enden av kassa der nei.. Trådstarter: Rasler det med clutchen inne eller ute? Om clutchen er inne og det rasler er utløserlagret def, om det rasler med clutchen ute er ett eller flere lagre på inngående aksel def. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 14, 2010 Rasler når clutchen er ute.... Prøver ihvertfall å bytte utløserlager først, så får vi se etter det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 14, 2011 Jeg byttet utløserlageret for litt siden uten å bli kvitt lyden, så da er det vel lager som er gåent. Hva er worst case scenario hvis jeg fortsetter å kjøre med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 18, 2011 Har også raslelyd, og lurer på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 18, 2011 Vel, årsaken har jeg beskrevet 3 innlegg opp. Ender med havari når lagret, eller lagrene, gir seg helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 19, 2011 Kan det hjelpe noe å bytte olje på kassen eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...