#1 Skrevet Juli 8, 2010 Hei. Ventilen som sitter på ac-røret til Climatronic`en på Golfen til madammen åpner seg ikke og vi får ikke kjøling i bilen. Dermed må jeg skifte denne. Det ser jo ut som en rimelig grei affære, MEN; er det bare bare å skru av denne og sette på en ny? Jeg lurer f.eks på at om jeg tar av den gamle, vil da anlegget "eksplosjonstømmes" ut av hullet der den satt slik at jeg må skifte all kjølingen allikevel?? Hint og tips mottas med takk! Det er denne sorte ventilen midt i bildet som det er koblet en ledning til det er snakk om (den sitter til venstre i motorrommet like foran torpedoveggen): 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2010 Hei.Ventilen som sitter på ac-røret til Climatronic`en på Golfen til madammen åpner seg ikke og vi får ikke kjøling i bilen. Dermed må jeg skifte denne. Det ser jo ut som en rimelig grei affære, MEN; er det bare bare å skru av denne og sette på en ny? Jeg lurer f.eks på at om jeg tar av den gamle, vil da anlegget "eksplosjonstømmes" ut av hullet der den satt slik at jeg må skifte all kjølingen allikevel?? Hint og tips mottas med takk! Det er denne sorte ventilen midt i bildet som det er koblet en ledning til det er snakk om (den sitter til venstre i motorrommet like foran torpedoveggen): Pleier å være bare å skru av den gamle, og skru på den nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2010 Som regel er det en ventil som fungerer på samme måte som ventilen på felger. Altså den lukker seg når du skrur av ventilen, så gjelder å ikke skru den for seint av så gassen får tid å sive ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2010 Som regel er det en ventil som fungerer på samme måte som ventilen på felger. Altså den lukker seg når du skrur av ventilen, så gjelder å ikke skru den for seint av så gassen får tid å sive ut. Jeg har da skrudd av noen sånne ventiler, og det har da ikke skjedd en dritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2010 Dette er vel bere ein trykktransmitter og ikkje ein ventil som stenger noko!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2010 Det sitter en ventil i rør delen der sensoren festes. liknende slik som er på luftslange koblinger, alltså så lenge noe er skrudd fast der så er det åpent for trykket fra systemet å presse mot sensorenheten, når den skrus ut så lukker ventilen og det er tett. om den som sagt over her løsnes litt bare så siver gassen ut, bør skrus ut med en gang den er løsnet på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2010 Takker for kjappe og som alltid; gode svar! Neste spørsmål blir da; kjøper jeg denne hos NBS og får den sendt i posten, eller plukker jeg den opp hos Møller i Trondheim (kjører dit i morgen på ferie)? Prismessig er de vel kanskje ikke helt like? PS; hva HETER denne delen, og hvor på nett finner jeg delenummer til denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2010 Takker for kjappe og som alltid; gode svar!Neste spørsmål blir da; kjøper jeg denne hos NBS og får den sendt i posten, eller plukker jeg den opp hos Møller i Trondheim (kjører dit i morgen på ferie)? Prismessig er de vel kanskje ikke helt like? PS; hva HETER denne delen, og hvor på nett finner jeg delenummer til denne? Gi meg skiltnr på bilen så skal jeg hoste det opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...