#1 Skrevet Juli 8, 2010 tengte somså en dag at jeg skulle ta en ac service på bilen min da det ikke var serlig til futt! så fikk oppgitt fyllemengden 775g å jeg tappet av 750!? dette skulle jo egentli ikke være store forskjellen. å prøvde det å det funke like dårlig noen som har peiling på dette? blir litt frustrert fins det AC filter på en sånn bil ? info : 1996 Audi A6 2,5 tdi Quattro defekt ac kompressor? et spjeld som er defekt? evt tett filter? takker for svar på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2010 Jobbe ikke du som mekaniker da Christian? Eneste filteret som kan være tett er vel pollenfilteret, men selv med potte tett pollenfilter så skal det da være litt effekt av det vertfall. hører du at ac-n kobler inn og ut da? Begynner vifta å gå når du skrur på ac'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2010 Sjekk at spjeldmotoren for regulering av temperatur går som den skal. Dersom den har gått langt, kan den begynne å fuske, og ikke operere i hele arbeidsområdet sitt. Skal da få en feilmelding på kanal 1 på klimaen, mener det var 8.50 eller 8.40 (dersom du leser av på displayet). Denne er litt trang å komme til, men helt kurant å bytte selv. Sitter oppi vannkassa på høyre side sett forfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2010 Finnes et tørkefilter til AC ja. Sitter i motorrommet på førersiden mener jeg å huske... Samme fasong som oljefilter, men større. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2010 Men tørkefilteret blir ikke tett, da det er et lukket system det uansett ikke kommer noe skitt inn i på noen måte. Sjekk som sagt først alle spjeldmotorer og slikt. Kjenn på rørene i motorrommet - det tykke røret skal bli kaldt, det tynne røret varmt når anlegget går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2010 Stemmer som du sier Eyvind, filteret trenger ikke byttes da det er et lukket system. Men dersom gassen har lekket ut eller det på annen måte kan ha kommet fukt i systemet, så er det nok lurt å skifte det. Spjeldmotorer er nok en lur plass å begynne:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2010 haha stig arne er det men spørr her om noen ideer før jeg holder på i lange tider med å finne feilen gikk inn på kanal 1 på klimaet å da får jeg opp : kode 15.7 ? noen som vet hva den vil si? ac komp starter å den ene røra blir kald å den andre lunken varm... må vell være noe galt med et spjeld da..skal sjekke det en kveld Nicolai, er det den som går på ene vannslangen? eller den andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2010 15.7: Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad. Og "ovan" er: Potentiometern till luftflödesmotorn ur funktion (krets öppen).Reservläge aktiveras automatiskt. Kodene finner du her: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php Er ikke sikker på dette, men kan tenke meg det er den som sitter foran selve vifta, og at bilen din dermet står i resirkuleringsmodus uansett. Da går vel ikke lufta innom ACkondensatoren, og du vil ikke få kald luft. Angående spjeldmotoren til varmejusteringa, så har du ikke noe feilkode på den, men hvis du vil sjekke den, må du skru litt. Den syns ikke uten å ta av dekselet over vannkassa og deretter dekselet over motoren som sitter i huset til selve viftemotoren. Ligger en guide til rens på den her: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2010 Okei takk såå mye for svar sette skal jeg sjekke i mårra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...