#1 Skrevet Juli 8, 2010 Noen som har vært borti dette? Har kjøpt en importert Golf og der er det montert en kodesak på startsperra. Noe som visstnok var veldig gunstig for forsikringen nedover i europa. Men jeg fikk ingen rabatt hos mitt forsikringsselskap. Så denne skal vekk. Utrolig slitsomt å måtte taste kode hver eneste gang man skal starte bilen. Er denne bare koblet i serie med startsperra eller må man inn med vag com og fjerne den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2010 Utrolig mye rart som tilbys for ettermontering, men jeg har aldri sett akkurat den der. Er nok bare å spore lederne til deres opprinnelsespunkt her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2010 Vi har hatt noe tilsvarende i biler på jobb, men der har de vært koblet som kjørestopp, ikke startsperre, dvs. at man får startet som normalt, men motoren slokker etter 60 sekunder. Uansett, den sperra du har der vil nok kutte strømmen til motoren, for å forhindre start. Jeg vil tro at det er uoriginalt utstyr som er koblet inn på bilens ledningsnett, eller at bilens ledningsnett er bygd om for å gå via denne dingsen. Jeg ville forsøkt å følge ledningene til punktet de er koblet inn i bilens eletrkoniske anlegg, for så å fjerne og reparere bilens kabler der. Er du ikke sikker på hvordan, kontakt et bilverksted eller bilelektrisk verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2010 hmm, ja jeg tror nok jeg skal overlate jobben til ett merkeverksted. Ser for meg at den er koblet inn i serie med en ledning til startsperra. Skjer ingenting når jeg vrir om nøkkelen uten å taste koden. Sikkert en enkel jobb å fjerne, men jeg liker ikke å rote i ledningsnettet på nye biler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2010 Jeg hadde en uoriginal startsperre i gti'n min. Var en annen type da, men den var bare koblet på tenningslåsen. 10 minutter med omkobling og hele dritten var ute. Veldig enkelt i grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...