Lugging under kjøring - feilsøking A4 1.8T

Anbefalte innlegg

Hallo!

Merket for noen dager siden at bilen ikke gikk som den skal, det kjennes ut som om det holde igjen under gasspådrag :P Så sjekket med Vag-Com og fikk opp feilmeldingen: Fuel Trim; Bank 1.

Og der er jo det flere mulige feil, kopierer litt fra Ross - Tech ;)

Possible Causes

Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty

Oxygen Sensor Control faulty

Oxygen Sensor(s) faulty

Fuel Injector(s) faulty

Byttet LMM og da begynte den å kødde seg veldig, når jeg starte den opp, falt turtallet til 400 omdr. og opp til 600 og ned til 400 også opp til det normale :confused: fusker ein del under kjøring også : mad :

Da kommer spørsmålet mitt, hvordan feilsøker jeg disse feilene? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk etter hull i vacum slanger osv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt startspray nå, så nå blir det søking :) Men har merket at bilens form går i bølgedaler, en dag kan den vere i storform (nesten hvertfall) og neste dag har jeg ikke drag på noen av girene :confused: Så i hovudsak er problemet at den ikke drar slik den skal, har ikke merket noe til jaging :) Men såg etter rundt dysene, såg at den ene ledningen har ligget helt inntil motorblokka og smeltet litt :P Hvordan feilsøker man om en av dysene er gåen? :) Trenger hjelp folkens :) lyst å reise på biltur no!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er vakum i veivhusslangen? Den slangen som ligger mellom motorblokka og torpedoveggen med 3 utløp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funne ut at det er oksygensensoren(e) som er gåen, altså lambaen. Men er det noe kompliserte greier å bytte disse selv? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grei jobb å bytt dem selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg kjøpe lambaen på møller? :P Va nede på Biltema og prøvde en der, men de har jo bare 4 ledninger :confused: Jeg må jo ha 5? Noken som har noen tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.