#1 Skrevet Juli 9, 2010 (endret) Jeg kan relativt lite om senk og diverse. Men etter å ha bestemt meg for å senke bilen. Har jeg fått ett tilbud på H&R Senkefjærer. Men vil Sportsunderstell demperne som er orginalt på bilen tåle det? Siden de heter sport og bilen er lavere fra fabrikk. hehe. Bil: Golf 6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2010 Hvor mye senk er det snakk om? Skal gå bra hvis det er 30-40mm senk men ikke noe mer på orginal demperne. Men det beste alternativet uansett er senkesett med senkedempere som er ment for bruk sammen med senkefjøra. Eller justerbare sett, også kjent som coilovers. Disse finns i mange varianter. Bla kun høyde justering eller høyde og stivhet. Ville gått for noe ekstra når du har såpass ny bil. Spør i denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no /showthread.php?t=115517 Så får du nok en god pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2010 Kjør på! Kan være at demperne får litt kortere levetid, men det er trolig langt frem i tid og om maaaaange km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2010 Men, om bilen er 2-3cm lavere fra fabrikk, og jeg bytter med HR 3cm. da vil det jo ikke bli noen forskjell da vell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2010 Nei, alle senkesett er bergnet ut fra originalt understell. Så hvis din er 20mm lavere enn original, og du kjøper 30mm vil du få 10mm senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2010 Jepp. Men da ble det 45mm H&R på meg. Har sett Kristoffer Bjelland sin bil, han har 50mm. og den halve centimetern mindre skader ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 9, 2010 (endret) For montering ber jeg nok ett verksted gjøre det. Men har noen forslag til verksteder som har 4hjulskontroll samt kan bytte fjærene? oslo/akershus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 9, 2010 Det er veldig enkelt på den bilen! Bruker ca 1 time bak, og siden bilen er ny tar det ikke lange tiden foran! Hvis verksted skal gjøre det så koster det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 9, 2010 Det får koste den tiden det tar. For jeg liker å ha papirer på sånt når det gjelder så ny bil Kjenner ingen mekanikere. Men trenger fortsatt forslag til steder de evt gjør 4hjulskontroll evt kan bytte fjærene samtidig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 9, 2010 Hørt med Kvick Stop på Strømmen? Hold deg i alle fall unna Mekonomen i Lillestrøm (melby auto) da de er glade i å testkjøre bilen hardt etter å ha fikset den minste ting: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 9, 2010 Hørt med Kvick Stop på Strømmen? Hold deg i alle fall unna Mekonomen i Lillestrøm (melby auto) da de er glade i å testkjøre bilen hardt etter å ha fikset den minste ting: eek : Hehe, dumt å ha ett sånt rykte ja. haha. Har ikke hørt noen steder enda egentlig. Men skal sjekke der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 9, 2010 riktig av deg å få sjekket hjulvinkler i allefall, selv ved så liten endring:) Var ganske drøye endringer i spissinga foran på min når jeg justerte den ned ca 1 cm til foran:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...