Har jeg riktige senkeskåler til min b7?

Anbefalte innlegg

På esken står det SUFT004 og de ser slik ut:

 

Men de er litt romslige på demperen og det er ikke plasse til gummien som skal ligge mellom demper og fjærskål..

 

Trykker jeg gummien ned og monterer fjæra riktig vil andre runde på fjæra røre ved den oppbrettede kanten på senkeskåla.

 

Monterte dere den oppbrettete siden inn eller ut? Og fikk du plass til gummien?

IMG_0265.JPG

IMG_0264.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan det være det samme :)

 

Klipte til gummin foran og monterte sammen, bilen ble hele 1 cm lavere :D

 

Sikker 0,5-1 cm lavere uten gummi.

 

Hadde heller ikke tatt lange tiden hadde hvis drivakselen på høyre side hadde klart å holde seg på plass....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg dreit i hele gummishiten og min blei hvertfall 2 cm lavere ,jeg vrei fjæra så den "passet" med skåla-på mine supersportskåler var det et spor som fjæra skulle ligge imot så den ikke vrir seg

har ikke noe klunkelyder e.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger snart inn noen bilder :)

 

La inn gummien, og la den slik at fjæra ble liggende slik den skulle i skåla, dvs mot førhøyningen.

 

Neida, blir trolig ikke noe lyd i og med at det er noen hundre kilo som presser fjæra ned i skåla. Men jeg la den inn i tilfelle :)

 

35 cm har jeg nå fra senter felg til hjulbue, skal måle igjen etter en kjøretur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

34,5cm har jeg ned til senter felg, 35cm bak, så er fornøyd med det ;)

 

IMG_0268.jpg?t=1278690860

IMG_0266.jpg?t=1278690897

IMG_0269.jpg?t=1278690922

 

Joda, fortsatt vinterdekk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ps: jeg sa jeg skulle ha b5 skåler men vet ikke om jeg fikk det... b5skåler skal visst senke ytteligere 1cm på b7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du fra senter felg og opp til skjermkant? Det ble ca 2 cm her, papirene sa 1 til 2 cm.

 

Dette er forøvrig Supersport skålene ;)

 

Disse passer til:

AUDI A4 I (B5),A4 II (8E,QB6), A4 II Cabrio (8H,QB6),AUDI A6 II (4B),SKODA Superb (3U),VOLKSWAGEN Passat III (3B),Passat IV (3BG) 01/95-10/00 10-20mm tiefer mit TÜV 19.3

 

Dvs samme til B5 som B7 (8E/b6).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte identiske skåler med gummien på B6'en jeg hadde, funka fint. men skålene er litt romme, så fikk et knepp hver gang jeg svinga helt over til venstre... eller funka det helt topp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la 2 runder med elektrikkerteip rundt demperen der skåla sitter. Da ble den tight og fin :)

 

Har ingen ulyder av noe slag og bilen er som den var før montering (med unntak for at den er 20mm lavere).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ripper opp i en gammel tråd, men trenger litt hjelp :(

 

jeg skulle montere makan Supersport senkeskåler på min B7 quattro i dag, men vi endte opp med å montere tilbake de originale igjen. saken var at senkeskålene droppet fjæra 35mm og jeg mistet spennet totalt på fjæra.

funderer på om jeg har noen andre fjærbein enn vanlig B7 siden det er S-line (i det minste sportsunderstell)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sportsunderstell på min, ikke S-line understell. Har ikke lest noe om at selve demperen er anderledes på S-line, bare litt hardere. Kan jo være at selve fjæra har kortere arbeidsområde på S-line enn sportunderstellet. Kortere, men stivere fjær. Sportunderstellet har muligens lengre fjær, men igjen litt mykere. Høyden på S-line og sportsunderstell skal være lik, dvs 20mm lavere enn biler uten s-line og uten sportsunderstell.

 

Men 35mm var jo mye... Min ble ca 20mm lavere MED gummi. Hvor lav den ville blitt uten gummi vet jeg ikke. MAX 10mm til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sportsunderstell på min, ikke S-line understell. Har ikke lest noe om at selve demperen er anderledes på S-line, bare litt hardere. Kan jo være at selve fjæra har kortere arbeidsområde på S-line enn sportunderstellet. Kortere, men stivere fjær. Sportunderstellet har muligens lengre fjær, men igjen litt mykere. Høyden på S-line og sportsunderstell skal være lik, dvs 20mm lavere enn biler uten s-line og uten sportsunderstell.

 

Men 35mm var jo mye... Min ble ca 20mm lavere MED gummi. Hvor lav den ville blitt uten gummi vet jeg ikke.

 

du mistet aldri forspennet på fjærene når du monterte?

hos meg lå fjæra helt løst når alt var montert.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mistet aldri forspennet på fjærene når du monterte?

hos meg lå fjæra helt løst når alt var montert.....

 

Nei, ikke som jeg kan huske. Hadde nok ikke montert det sammen med løs fjær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke som jeg kan huske. Hadde nok ikke montert det sammen med løs fjær.

 

nei, derfor jeg måtte bite i det sure eplet og montere original skål igjen....buuu-huuuuuu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjørene blir løse om en monterer på S-line understell, men det gjelder jo kún når bilen er oppjekka. Blir jo naturligvis fast når den står på hjula...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjørene blir løse om en monterer på S-line understell, men det gjelder jo kún når bilen er oppjekka. Blir jo naturligvis fast når den står på hjula...

 

såklart, men en vil ikke få det igjennom en kontroll, da fjæra skal ha såpass forspenn at den sitter fast når bilen er oppjekka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller montere sportunderstell fjærer foran. Da blir den like lav (egentlig perfekt høyde), og behagelig på kjøre på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg godkjente min med skålene i går.

 

Det var i minste laget med fjærspenn, men fjæren kunne ikke komme ut av posisjon så det gikk greit.

Ser ganske likt ut som på bildene på siden forran.

 

 

Jeg hadde da ca 9 cm klaring til stål og 7 til plast under bilen men det var Ok mente han.

( Var en hyggelig kar som selv virket litt inerisert i slike ting)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.