#1 Skrevet Juli 9, 2010 Har 2 dekk som er slitt så og si helt ned på innesrsida (ca 2-3 cm inn fra kanten). Spørsmålet (Problemet) mitt er, jeg skal til vestlandet om ei uke og skal kjøpe nye felger m/dekk der, og hvis jeg blir stoppet i teknisk kontroll hva skjer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2010 Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) 3.1.1 Tilhenger med konstruktiv hastighet over 40 km/t og tillatt totalvekt ikke over 3 500 kg og bil med tillatt totalvekt ikke over 3 500 kg skal ha dekk med mønstret slitebane med mønsterdybde på minst 1,6 mm i hovedrillene i midterste ¾ av slitebanens bredde og rundt hele dekkets omkrets, bortsett fra de steder hvor eventuelle slitasjevarslere er plassert. For vinterdekk (dekk merket med M+S, MS, M&S, M-S eller « Mud and snow ») med eller uten pigger skal mønsterdybde være på minst 3 mm i hovedrillene i midterste ¾ av slitebanens bredde og rundt hele dekkets omkrets. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2010 kan du prøve å forklare det på en annen måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2010 At det går greit så lenge 3/4 av dekkflaten har over 1,6mm mønsterdybde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2010 Så hvis dekket kun er slitt 2 cm ytterst på kanten så skal det gå greit? for jeg har bestillt nye dekk og forstillingskontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2010 Vet ikke hvilken dim du kjører med, men om dekket over 20cm bredde og det er bare 2cm som har mindre enn 1,6mm så er det under 10% av slitebanen. Du kan ha 25% av slitebanen med mindre mønster enn 1,6mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...