#1 Skrevet Juli 9, 2010 Hei, er ny på forumet og har noen spørsmål Har en 2004 Sharan 1,9 Tdi 4Motion sportliner (langt navn) Pri dag er det 6 separate stoler i bilen. Jeg har tenkt på å ettermontere en stol til i midtre rad. Men kan ikke se noen fester til stolen som skal stå i midten? Vist dere skjønner. Hvordan monterer man en ekstra stol i midtre rad? Håper noen kan hjelpe meg med dette. Klødd meg i huet over dette i noen uker. Så er det kjørecomputer. På min tidligere V70 så var dette en software oppdatering og bytte spaken. Men hvordan er dette på Sharan? Må jeg bytte hele instrumenthuset? Eller er dette ikke mulig å få til. Lurer også på det Digitale displayet som skal stå i taket, av en eller annen grunn har jeg ikke dette. Kan det ettermonteres? Takker for all hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2010 Ikke så mye rspons på forumet. Kanske ikke mange Sharan eiere her inne. Men prøver igjeb å få hjelp :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2010 virkelig ingen som vet ? Kansje dumt å betale medlemskap i et vw forum, der ingen kjenner til sharan. :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2010 det er ikke så mange her inne som kjører sharan mitt råd er å ta kontakt med enten baksetespesialisten eller møller, dem skal kunne gi deg svar på det du lurer på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2010 Har nå bestilt de delene jeg trenger. Var på vw i Lier, og gikk ikke før vi fant ut av saken. Noe som tok sin tid. Men er nå bestilt brakettene i gulvet og diverse for å få montert 3 sete i midten. Men skal montere En 2 Din Dvd spiller med navigasjon i Sharanen. Noen som kan forklare hva som må til for å få dette opp å gå? Hva trenger jeg, og kansje finnes det noen i Drammens området, som kan hjelpe til? Noe som heter 1000 tommeltotta næggelsprætt og selbuvotta Tror kansje det er meg gitt he he. Takker for all hjelp. Og det man ikke får svar på finner man ut av sjæl. Er passe ekspert på volvo, men vw er ukjent myrområde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2010 Har en svoger som kjøpte en sharan 04 og den var det 7 seter i men det sto bare 6 i vognkortet og da han skulle få det siste sete inn i vognkortet ble det tull for da forlangte tilsynt 3 punkt der også, ikke bare magebelte. Når det gjelder dobbel din så har de litt av hvert på denne nett adr: http://www.acb.no/Results1.asp?Category=130. Tror det er likt med div andre vw. Har selv hatt en Sharan 4motion 02 i 5 år så det har blitt litt skruing serru:), men flottans bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2010 (endret) Ok det med belte tenkte jeg ikke på he he. Men finnes det 3 punkts belte til midtre rad? Ikke glad i magebelter etter å ha sett diverse tester på hva som skjer ved en kræsj. Vist bilen er typegodkjent, med magebelte og det ikke finnes andre alternativ, så kan jo ikke biltilsynet gjøre noe med det eller? Har en 04 som har gått 189 000. Ikke hatt noen problemer enda :-) Så var det dette med service, 60 000 km servicen. Den kom på 7990.- Inkludert i dette, var bytte av Diesel filter, bytte olje Haldex ,pollenfilter og bremseveske. Syns dette virket rimelig dyrt. Men grunnen var vist, at i beløpet var det en mobilitetsgaranti til 4000.- Men trenger jeg den? Ser at den dekker tauing til verksted gratis 24 t i døgnet og tar reperasjonen mere en 4 timer så dekkes hotel tror også det var leiebil i den prisen. Men har Falkenmedlemskap som dekker akkurat det samme som mobilitetsgarantien og den koster meg 350 i året? Får via Falken dekket eventuell leiebil, hotel og Tog/flyreise hjem. De dekker heller ikke selve reperasjonen, noe vw mobilitetsgaranti heller ikke gjorde. Så gi meg en grunn til å betale over 4000.- for noe jeg allerede har forsikret meg mot? Er virkelig stempelet i serviceheftet verdt de kronene? Får akkurat samme servicen, til under halve prisen andre steder. Et spørsmål ang chipping. Hart fått anbefalt et firma i Borås som kunne chippe bilen. Var vist vw spesialister. Etter oppgradering, så skulle jeg få 150 Hp og 340 Nm. Tåler bilen dette? Har en manuell kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 27, 2010 Noen må vite om motor og bil tåler denne økningen. Dårlig respons på dette forumet, må vel gå over til Volvo igjen he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2010 Problemet til svoger var at når han skulle registrere bilen som 7 seter( stod 6 i vognkortet og selger solgte den som 7 seter) så måtte han ha trepunkt som vist nok var dagens krav til midtsete også. Dette selv om bilen i 04 var levert med magebeltet når midt sete var med.: bh :Heia norge!!! Ville vel tru at motor tåler effektøkningen, men er usikker på kassa og det som går bakover,men de som skal gjøre det har vel litt erfaring med dette? Er vel samme forholdet på passat og caravelle som for samme effekt økningen med 4motion ville jeg tru. Hadde vært morro med litt mere trøkk ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2010 Da har jeg endelig funnet ut det med belter i midtre seterad. Man kunne/kan bestille Sharan ny med 3 punktsbelte i midtre rad. Beltet er da festet i taket. Problemet, er etter at vi undersøkte dette på Vw i Lier, så viser det seg at det ikke er lov å ettermontere. Grunnen er vist, at det sveises inn en forsterkning i taket til 3 punkts belte til midtre stol. Så er ikke bilen bestilt ny med 3 punktsbelte, så er ikke den forsterkningen der. Så med andre ord 3 punktsbelte er ikke mulig. Da biltilsynet heller ikke godkjenner magebelte, så vil det si at dette ikke er mulig å få godkjent på noen som helst måte. Så kjøper du en 6 seter, kan du ikke montere en stol ekstra i rad nr 2. Kjipt som fan he he. Tenk på dette før du kjøper bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 10, 2010 Tenkte på en sak, har sjekket rundt ang 60 000 km service på sharan. På vw Lier kom denne servicen på over 8 000.- Uten bytte av motorolje. Men var bytte av følgende> Olje Haldex Filter Haldex Bremseveske Dieselfilter Cupefilter Så var det noe smøring av dørhengsler osv. Syns dette var dyrt. så ringte en uavhengig vw spesialist på Åsiden i Drammen. Prisen for samme pakken INKLUDERT olje og filter til motor 5000.- Inklusive moms Har time den 20. Greit å spare noen 1000 lapper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...