Motor er sløv, høyt forbruk - S6 pluss

Anbefalte innlegg

kan man med vag-com ta en nøyaktig test f,eks 0-100 med og uten katalysator. bare sånn får å fjerne all tvil:)

 

Det skal være en loggefunksjon som du kan logge 0-100km/t på. Det gir deg i alle fall en pekepinn (effekt vil kanskje variere litt med temperatur og sånt, men hvis det er stor forskjell så kan du kanskje få eliminert det).

 

Mulig andre husker direkte hvor du får opp denne loggingen i Vag-Com, -jeg gjør ikke....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var den nye bensintrykkregulatoren fra kimmit montert. målte først bensintrykket med den gamle på. det var 4,1 bar uten vakum. monterte så på den nye, men fikk bare skrudd den 0,7 bar høyere. dvs 4,8. burde vel vært 5,1. men hvordan blir det med bensinpumpen med så mye trykk om man får tak i en bensintrykkregulator som klarer over 5bar. må man skifte pumpe da. den eg har no er ny men orginal pierburg. mene det er en 6,5 bar. men levere den nok? forøvrig så går bilen fremdeles best med de gamle dysene:(. noen som har et tips på problemet mitt. kort fortalt. orginal dyser levere mellom 198-202 cc/min på 3bar. de nye som er bestilt på 034 motorsport, og som de sa passet leverer 167 cc/min på 3bar men ca 198 cc/min på 4 bar. derfor har eg prøvd å skru opp trykket uten større hell. så all tips mottas med takk:) ikke foreslå nye orginal dyser, får dem er svin dyr. selv med rabbat skal møller ha over 17000 får dem:( . får også opp en feilmelding etter en stund på de nye dysene. fueltrimbank system 1og2 too lean. vet ikke enda om eg får dem opp etter å ha skrudd opp trykket. må kjøre en stund før de dukker opp. noen tips her:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er litt rart er jo at de originale er oppgitt @ 3bar, men grunntrykket med original regulator på din var 4 bar. Den regulatoren vil aldri kunne levere så lavt som 3 bar. Da virker det litt merkelig at Audi specs dysene på et trykk som ikke er reelt.

 

Her er noen bosch nummer som skal være omtrent lik de som du har orignalt i din motor.

 

0-280-150-463 18,25 191,8 High Audi v8-4.2l

0-280-150-441 19,3 202,8 High Audi v8-3.7l, v8-4.2l (442,443,444) flower og samme rate.

0-280-150-902 18,75 197,1 High Audi 4-2.0l, VW 4-1.8l

0-280-150-903 18,75 197,1 High VW 1.8l

 

 

Og her: http://cgi.ebay.de/Audi-A8-A6-Passat-V8-3-7-4-2-Einspritzduse-077133551G-/390212173854?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5ada75401e

Har du 8 stk 441 dyser til salgs i tyskland. De flower litt over din originale da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er litt rart er jo at de originale er oppgitt @ 3bar, men grunntrykket med original regulator på din var 4 bar. Den regulatoren vil aldri kunne levere så lavt som 3 bar. Da virker det litt merkelig at Audi specs dysene på et trykk som ikke er reelt.

 

Her er noen bosch nummer som skal være omtrent lik de som du har orignalt i din motor.

 

0-280-150-463 18,25 191,8 High Audi v8-4.2l

0-280-150-441 19,3 202,8 High Audi v8-3.7l, v8-4.2l (442,443,444) flower og samme rate.

0-280-150-902 18,75 197,1 High Audi 4-2.0l, VW 4-1.8l

0-280-150-903 18,75 197,1 High VW 1.8l

 

 

Og her: http://cgi.ebay.de/Audi-A8-A6-Passat-V8-3-7-4-2-Einspritzduse-077133551G-/390212173854?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5ada75401e

Har du 8 stk 441 dyser til salgs i tyskland. De flower litt over din originale da.

 

kjempe greier isak:) så faktisk ut som de dysene du linket til er prikk lik de orginale. hvordan er det med spredning og sånt. er det flere ting som må passe enn cc/min? skal få guttungen til å gå på nett å bestille. er ikke så kløpper i den her engelsken å sånn:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det skal være noe forskjell i spray mønster nei. Og til den prisen, ca 80 kr stykket var det vel, så er det verdt og prøve ivertfall.

Om han slit med tysken, så finnes det en nettleser som heter googlechrome, den kan oversette alle sider automatisk til norsk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen ting er at bilen ble tungstartet med den nye regulatorn. må file ca 4 sek før den starter. kan det ha med å gjøre at trykket er høynet med 0,7 bar. feks at pumpen ikke får nok bensin fort nok fram. har sjekket at det ikke er noen lekkasjer. ser helt tett ut rundt fuelrailen. hadde jo det problemet når en av dysene var lekk. og trykket forsvant fra fuelrailen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mulig at det er det høye trykket som gjør at den blir litt tung og dra igang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen her som vet hva orginal bensintrykk skal være på en ahk motor. begynner å lure på om eg har får stort trykk. og at det kanskje det som gjør at feilmeldingen system too lean kommer opp og bilen går dårlig. trykket er målt til 4,1 bar uten vakum. og ble justert opp til 4,8 uten store forskjellen. bare at den ble tungstartet: mad : det nesten så eg bare bestiller den ene dysen som er gåen hos møller. hvor nøye er det at alle dysene må være nye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har for høyt bensintrykk, så skal du egentlig få for mye bensin og ikke for lite (lean=mager, rich=fet). Dysene regulerer jo bare bensinen på grunnlag av åpningstiden som blir gitt fra ECU, så ved høyere trykk så vil du altså få mer bensin.

 

Jeg er usikker på hva som er normalt arbeidstrykk for bensins systemet på Audi, men har opplevd at mange andre biler har bensintrykk på ca 3,5 Bar. Vil tro det er ganske vanlig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har for høyt bensintrykk, så skal du egentlig få for mye bensin og ikke for lite (lean=mager, rich=fet). Dysene regulerer jo bare bensinen på grunnlag av åpningstiden som blir gitt fra ECU, så ved høyere trykk så vil du altså få mer bensin.

 

Jeg er usikker på hva som er normalt arbeidstrykk for bensins systemet på Audi, men har opplevd at mange andre biler har bensintrykk på ca 3,5 Bar. Vil tro det er ganske vanlig....

 

ok. da er det nok dysene som er får små. iriterende at det skal være så vanskelig å finne dyser som passer: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kurt.

 

Det lønner seg å finne så orginalt som mulig til disse bilene, de er følsomme for endringer. Sliter selv med å finne noen deler til min som akkurat nå står og skal på service. regner med at det er en dyse og evt coil som er gåen samt bensin pumpa som svikter.

Tar gjerne imot tips om hvor du har fått fatt i deler.

Lykke til.

Stein rune Robertsen (Gammel bygutt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge de har lik flow på likt trykk og motstanden i dysa er lik burde det ikke være noen problemer. Er nok høy-ohm som sitter orginalt på motoren, typisk 12-16ohm. Vil bli krøll for sprutet om man setter inn lav-ohm da det ikke har kraftige nok dysedrivere.

 

Den dysa som er defekt, du er sikker på at det er dysa det er noe galt med og ikke driveren i ecu som har hengt seg?

 

Kan selvfølgelig være mye annet som forårsaker dette og, så viktig å ha ett åpent sinn :)

 

Ikke helt på topic men,

Hvor går "grensa" på hva som kalles høy-ohm, og lav-ohm da?

 

Jeg er usikker på hva som er normalt arbeidstrykk for bensins systemet på Audi, men har opplevd at mange andre biler har bensintrykk på ca 3,5 Bar. Vil tro det er ganske vanlig....

 

I Haynes bok for A4 står bensintrykk ved tomgang oppgitt til 3,5 bar (med vakum slange på) for samtlige motorer med Bosch Motronic, og Simos.

Er vel sansynlig at det er benyttet i andre modeller også da.

Det står også ca 4 bar med vakumslange avkoblet...

Hva er hensikten til vakumslangen inn på regulatoren egentlig :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurt løste denne saken ved å kjøpe brukte original dyser på ebay.de. Bilen gikk som et skudd etterpå.

 

Hei Kurt.

 

Det lønner seg å finne så orginalt som mulig til disse bilene, de er følsomme for endringer. Sliter selv med å finne noen deler til min som akkurat nå står og skal på service. regner med at det er en dyse og evt coil som er gåen samt bensin pumpa som svikter.

Tar gjerne imot tips om hvor du har fått fatt i deler.

Lykke til.

Stein rune Robertsen (Gammel bygutt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurt løste denne saken ved å kjøpe brukte original dyser på ebay.de. Bilen gikk som et skudd etterpå.

 

helt korrekt isak. bilen ble som ny. monterte bare tilbake den gamle bensintrykk regulatoren også. forbruket gikk ned fra 1,25 på landevei med egg under pedalen,til under literen med noen heftige forbikjøringer:). mene at de dysene eg kjøpte bla, annet står på s8 med akh motor og noen vw. trur også de var litt større enn de orginale. men bilen funke gulle gått no:). vel bortsett fra en bensinlekkasje i tanken da. får vel bli neste prosjekt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre, det var så enkelt som en tenningsmodul som var gåen på min. Doktor kristian fikset den biffen.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.