#1 Skrevet Juli 10, 2010 jeg trenger en mekaniker/verksted som kan hjelpe meg og tømme tanken på min Tiguan 2008 mod, da jeg har fylt bensin istedenfor diesel. skulle ha fått fikset dette i morgen eller mandag morgen, da båten vår fra Larvik går ca kl 17. dette er en krisesituasjon da vi har stor campingvogn som skal med, og får ikke tak i stor nok leiebil. vennligst ring meg på 41 32 64 94. bor på Furustrand camping. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2010 Vil bare tipse om denne tråden: (Common rail feilfylling) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=140563&highlight=bensin+diesel+common+rail Feilfylling,bil ikke startet: tapping av tank og skifte av drivstoffpumpe i tank Muligheter: - Ring Viking/NAF og be om råd (men jeg vet at de har prøvd og gitt opp på Passat CR) - Få bilen transportert til nærmeste merkeverksted, og sørg for å være der når de åpner mandag morgen Føler med deg..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2010 gjorde det på caddy en gang, tømte tanken og skiftet dieselfilter. ingen problem etterpå. problemet mitt nå er at jeg er på ferie og familien er ikke bli da danskebåten går på mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2010 Men OBS at Common Rail (som vel du har?) krever en større prosedyre enn en "enkel" diesel. Ifølge tråden jeg lenket til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2010 Men OBS at Common Rail (som vel du har?) krever en større prosedyre enn en "enkel" diesel. Ifølge tråden jeg lenket til. kan vel bli vanskelig og komme seg med båten på mandag skjønner jeg, men er vel billigere og kjøpe en motor fra et vrak istedenfor og bytte alt det der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 10, 2010 i etterklokskapens ånd hadde det kanskje vært et sjakktrekk å investere i et "idiotsikkert" påfyllingslokk som selges til VAG dieseler for 495,- hos Møller...i og med at det ikke er første gangen det er blitt gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2010 kan vel bli vanskelig og komme seg med båten på mandag skjønner jeg, men er vel billigere og kjøpe en motor fra et vrak istedenfor og bytte alt det der. Du må ikke bytte alt.. funker å bare tømme tanken og helst skifte dieselfilter.. Men alt av drivstoffkomponenter kan ta skade av bensinen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2010 i etterklokskapens ånd hadde det kanskje vært et sjakktrekk å investere i et "idiotsikkert" påfyllingslokk som selges til VAG dieseler for 495,- hos Møller...i og med at det ikke er første gangen det er blitt gjort. Heter SoloDiesel, og kun 295 på NAF, forøvrig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 10, 2010 ja, man lærer så lenge man lever. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 10, 2010 Du må ikke bytte alt.. funker å bare tømme tanken og helst skifte dieselfilter.. Men alt av drivstoffkomponenter kan ta skade av bensinen. Her er jeg helt enig med Jon Christian. Det er ingen vits i å bytte alt av deler fordi det KAN være noe defekt? Bytt filter og tøm tanken først. Fungerer det da er det bare å kjøre. Skulle det være noe som er defekt er det jo bare å bytte det da, og ryker noe senere er det bare å bytte det da. Det har jo ikke noe å si at du har mistet garantien på drivstoffsystemet, det betyr bare at du må betale selv om det ryker noe senere. Men det blir ikke noe forskjell på prisen på det og at du bytter alt nå for å å få igjen garantien på det? Jeg jobber på teknisk avdeling for et stort biladministrasjonsselskap, og vi har vel i snitt et par feilfyllinger på vår bilpark hver arbeidsdag. Her byttes kun filter og tank tømmes, og det holder i massevis. Jeg vil anslå at i ca 99% av tilfellene så ryker det aldri noe mere i drivstoffsystemet. I den siste prosenten så kan det gå en dyse eller en pumpe. Men jeg har aldri vært borti at alt man sier må byttes for å beholde garantien ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 10, 2010 Jeg ville tappet av bensin, på tank og filter og alt det man kan få tappet av, fylt 10liter diesel med littegranne 2-taktsolje iblandet 1% (om ikke det kan gjøre noen skade på CR motorer, noe jeg betviler) skru av og på tenning mange ganger, da starter normalt sett fødepumpe i tank på de nyere vag, mulig man må åpne en dør for å få den i gang i ny og ne. Tappet av de 10 literne med diesel, så fyllt opp tanken med diesel og 1% 2-taktsolje igjen. Tut & kjør! Om du ikke får gjort dette, så prøv å sette den på ett verksted mandag morgen. Setter du den på Møller kan du risikere å miste garantien på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 10, 2010 Jeg ville tappet av bensin, på tank og filter og alt det man kan få tappet av, fylt 10liter diesel med littegranne 2-taktsolje iblandet 1% (om ikke det kan gjøre noen skade på CR motorer, noe jeg betviler) skru av og på tenning mange ganger, da starter normalt sett fødepumpe i tank på de nyere vag, mulig man må åpne en dør for å få den i gang i ny og ne. Tappet av de 10 literne med diesel, så fyllt opp tanken med diesel og 1% 2-taktsolje igjen. Tut & kjør! Om du ikke får gjort dette, så prøv å sette den på ett verksted mandag morgen. Setter du den på Møller kan du risikere å miste garantien på møller. takker. problemet er at bilen er kjørt til møller. ser ut som det er vanskelig og få tak i noen som kan hjelpe meg. men håper fortsatt at noen ringer og vil hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 11, 2010 Generelt: Hvis man feilfyller, og ikke starter bilen, og Møller tømmer bensinen "etter boka", så er vel ikke garantitap noe tema - eller? Har du startet bilen etter feilfylling? De to konkrete tilfellene av feilfylling jeg har vært borti (Asker + Vestfold), så fikset Møller det på sparket samme dag. Men ferietid er jo ikke noe pluss, da. Vi krysser fingre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 13, 2010 Problemet fikset, en stor takk til Møller Tønsberg. Kjempeservice i travle ferietider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...