Anbefalte innlegg

Hei sann.

Jeg har en Audi A4, 1,8T 97Mod. Jeg lurte på, bør jeg bytte girolje på denne?? Vet ikke når sist det ble gjort, har hatt bilen siden januar iår..

Og servo olje, er dette noe som bør byttes??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid greit med litt ny olje på servo :) Så lenge det blir luftet riktig etterpå, ellers blir det fort dyrt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan bytter man servo olje? og luftet?

hvordan bytter man girolje da? viktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan bytte 'litt' servoolje ved å suge opp det som er i ekspansjonstanken, fylle litt på igjen, kjøre den litt, osvosv.

Alternativt skru av røret ut fra servopumpen og returrøret til tanken, og dra hjulene litt fram og tilbake.

Jeg vet om noen som kjørte servopumpen for å få ut alt, men det tar faen ikke jeg sjangsen på, to liter servoolje går med fort, og får pumpen luft så kjører den ikke særlig lenge.

Kjennetegn på at servooljen er dårlig er at den begynner å skumme.

Lufting foretas ved å ta hjulene fram og tilbake når de er i luften til det ikke er så mye bobler som kommer opp i ekspansjonstanken.

Audi sier at du ikke trenger å bytte girolje på denne bilen ila. levetiden. Men det er absolutt ikke usunt, mange som gjør dette, tror ikke girkassen har vondt av et oljeskift etter gode 200 000km iallefall.

Stian over her har sikkert noe info å legge til eller noe å rette meg på, men dette er det jeg vet iallefall! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min servoolje begynte og skumme, skrudde ut bunnpluggen av servopumpen å vridde på rattet til alt kom ut, skrudde igjen pluggen å fylte opp med olje å luftet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.