Senking Audi A4 b5 - Hva mer enn senkesettet?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har lenge vurdert å få bakkekontakt på min '97 Audi A4 b5.

Blir da å gå for coilovers på bilen.

Eneste jeg da lurer på er hva mer som bør gjøres? Bilen har nå trillet 264.000 km.

Forstillinga ble tatt på aksjon fra Audi i 2004 på 154.000 km men kjennes fin og tight ut enda.

Hadde tenkt å gå for coilovers siden disse var justerbare i høyden. Tenkte da å ha den lav og fin på sommeren mens på vinterstid justere den maks opp igjen. Dette fordi jeg trenger høyda på bilen.

Men trenger jeg da en ny 4 - hjulskontroll? Blir kostbart å gjøre dette 2 ganger i året:p

Og er det mye styr å få dette godkjent i vognkort?

- Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger vell nok så mange tråder om dette til b5 her, men TUV god kjent så er det ikke noe problem. må ha 4hjulskontroll som ikke er eldre enn 6 mnd mener jeg på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg var ute etter er om jeg burde bytte fjerbeinslager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn en høyde som er lovlig, få en 4-hjulskontroll og få det godkjent.

Når det er godkjent slipper du den ned :)

Jeg har ikke merket så veldig stor forskjell mellom når jeg justerer den opp eller ned. Sliter like mye uansett her siden jeg ikke har tatt 4-hjulskontroll :)

Noen oppgraderte krengningsstag er også å foretrekke. Bilen velter ikke i svingene da akkurat!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør se igjennom delefilmen til fjæringen, det meste der bør byttes etterhvert vil jeg tro. Bolten nede, mutter, fjærbeinslager og de store skivene bak må du få nye av, iallefall. Foran må du også ha nye fjærbeinslager og bolter nede. Du skal ta firehjulskontroll når dette er montert, men om du ikke har av forstillingen går det som regel greit å la være. BT kommer til å spørre om 4hjulspapirer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.