Anbefalte innlegg

hvilket filter er det beste? trenger et innsatsfilter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror neppe noen merker forskjell på disse to.. men.. mener at avstanden mellom "rillene" på green-filteret er noe større enn K&N..

Så arealet av filterelementet er noe større på K&N! Hvis du skjønner..

Så da skulle jo K&N filtrere bedre, men Green gir mere lyd..

 

Ikke sikkert dette stemmer men... kanskje noe andre som har bemerket det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke noe styr med det at k&N er smurt inn med olje som så ødlegger LMM fortere.

Green filterene er ikke smurt inn med olje

 

Bruker selv green innsatsfilter, men merker ikke noe lydforskjell på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke noe styr med det at k&N er smurt inn med olje som så ødlegger LMM fortere.

Green filterene er ikke smurt inn med olje

 

Bruker selv green innsatsfilter, men merker ikke noe lydforskjell på det

 

Man får jo sånn rensepakke med rens og olje til green filtere også, så trodde disse også måtte oljes inn med jevne mellomrom jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri satt meg inn i hvordan Green sine filtre er men for K&N sitt vedkommende så er jo oljen en superviktig del av filterfunksjonen. Dette kan sammenlignes med snørra og håra vi har i nesa. Uten snørr og hår ville flere fremmedlegemer funnet veien inn i videre ned i luftveiene våre (slik at slimhinnene og flimmerhåra der måtte tatt seg av det). Et tørrlagt K&N-filter vil ha omtrent samme effekt som ei damestrømpe (sagt enkelt: Ubetydelig effekt). Dersom det stemmer at Green har større "maskevidde" enn K&N og det i tillegg er tørt ville i alle fall ikke jeg brukt det på motoren min. Men nå har jeg jo både så primitiv LMM at det ikke spiller noen rolle med litt olje (og så har man alltids en ekstra i kjelleren;))

 

Dersom også Green er innsatt med olje er det sannsynligvis marginal forskjell på egenskapene deres. En kamerat har Green innsatsfilter på sin Einser-GTI og er fornøyd med det. Men det er lite forskjell i selve innsugslyd på den og min 16V-Einser (bare litt dypere lyd på min, men like høylydt:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har KN-innsatsfilter i S4'n min. Nå merker ikke jeg noe annen forskjell enn lyden...men siden filteret fulgte med er jo det greit nok : smil :

Har renset det én gang, kjenner meg ikke igjen i LMM-problematikken.

 

Men, som med det meste annet gjelder det å bruke huet....

Man setter ikke inn et filter gjennomvått av olje og kjører avgårde. Vær forsiktig når du renser det, jeg tror at det er der problemet med LMM ligger. Noen vil kanskje bli fristet til å slurve litt, evt. at de ikke tenker over det.

Jeg var ihvertfall uhyre forsiktig med både innoljing og tørking av filteret. Funker fett i bilen min. Kvalitetsmessig kan de nok sidestilles, vil jeg tro. KN er et papirfilter, innsatt med olje... Mener å huske at Green-filterne er bygd opp av noe svampeliknende materiale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K&N er laget av bomull, og ikke papir. Har diskutert dette temaet i hallen i dag og jeg har funnet ut at Green også settes inn med olje. Vil da, i likhet med Knut, anta at de kan sidestilles med hensyn på kvalitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hørte dette med olje og K&N i en bilextra butikk når jeg skulle kjøpe innsatsfilteret til bilen min... Der sa de at Green var uten olje, mer vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hørte dette med olje og K&N i en bilextra butikk når jeg skulle kjøpe innsatsfilteret til bilen min... Der sa de at Green var uten olje, mer vet jeg ikke.

 

Det er feil.

Greenfilter er også oljebasert sånn som 99% av alle sportfiltere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får si det igjen da... Kjøp Apexi! De er testvinnere og er ikke satt inn med olje!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gangene jeg har hørt forskjell på green og K&N var med et konisk filter..

Det var da to VR6 motorer, en med K&N og en med Green. Nå var riktignok Green filteret større enn K&N filteret, men det var en sinnsyk lyd-forskjell!!

 

Green filteret lagde mye mer lyd enn K&N..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.