sprekk i felg. Produksjonsfeil?

Anbefalte innlegg

Hørte en svak ulyd fra venstre forhjul, da jeg var ute å kjørte idag. Å dette va årsaken :P

Sprekk i alle eikene, har ikkje kjørt i noen hump som jeg vet kan ha skylden for dette..

10072010.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produksjonsfeil - uten tvil! Dette skal ikke skje uansett, mener jeg (selv om jeg veit at f.eks Sportmax ikke tåler så mye). Felgprodusentene har et såpass stort ansvar hva gjelder sikkerheten til de som kjører med felgene, at dette skal ikke skje om du så kjører i 230km/t og kjører i et hull som er 10cm dypt og 50cm langt (litt å ta i, men du skjønner poenget), og det gjorde du vel ikke? : rolleyes

 

Oi, ser nå også at det er Compomotive - og de er vel ikke akkurat kjent for å lage felger som ikke er sterke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme oppfatning som deg. flaks jeg oppdaget det, kunne fort blitt farlig det der.

 

De er kjøpt på Kollevold rally import, så skal ringe de imårgen å høre va de sier. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW! Det der var drøyt da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på å høre hva Kollevold sa.

Compomotive skal jo være sterke felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det her er vel grei reklamasjonsak vel? Helt drøyt at en felg skal sprekke sånn fra en så anerkjent produsent som compomotive !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med kollevold. (felgene er forøvrig 5 og 1/2 år.)

 

jeg var innom det lokale felg og dekksenteret her nord og viste de felgen. De hadde aldrig sett noe lignende, og mente det var en feil i materialet. det er heller ingen skader eller spor etter reperasjon på felgen.

 

Hos kollevold var det ingen mulighet å få noen reklamasjon, da felgen er over 5 år. de sa at det var vanskelig å svare på va som hadde skjedd, og at de ikke hadde hørt om noe lignende. (etter min mening vil jo da alt tyde på produksjonsfeil...)

 

Jeg sporte også va levetiden på compomitive felger var, men fikk ingen svar på det :P

 

 

jaja, takk for det. :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta det opp direkte med Compomotive selv - verdt et forsøk, for de vil nok helst beholde ryktet sitt med at det er holdbare felger, samme hvor gamle de er.

 

Men før du eventuelt gjør det, er jeg interessert i å vite hendelselsforløpet - skjedde det helt uten videre? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kanskje det. er det comp.co.uk som er "hovedsiden"?

 

Har ingen forklaring. har ikke truffet noe som jeg vet kan ha forårsaket skaden. Burde vært en kraftig smell om noe slikt skal skje! !

 

så jeg er like overrasket som alle andre i den saken her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett over di andre felgene også, og det viser seg at 2 av di andre felgene åsså har sprekk. Men kollevold har tilbydd meg 4 nye felger.

De var veldig interissert i å finne ut av hva som hadde skjedd.

 

Så det går i orden heldigvis :) over og ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge service da gitt! + i boka!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett over di andre felgene også, og det viser seg at 2 av di andre felgene åsså har sprekk. Men kollevold har tilbydd meg 4 nye felger.

De var veldig interissert i å finne ut av hva som hadde skjedd.

 

Så det går i orden heldigvis :) over og ut

 

Mulig de har fått beskjed fra Compomotive om å samle inn disse for dem og bare gi deg nye felger.

 

Har du undersøkt ang dette på nettet? Om andre har samme problem?

 

Rart hvis det kun er dine felger det er noe galt med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, kollevold hadde snakket med produsenten.

 

har ikke undersøkt så mye, men kollevold hadde aldrig hørt om noe lignende.. synes også det er rart.

sprekkene er på akkurat samme plass på alle felgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett over di andre felgene også, og det viser seg at 2 av di andre felgene åsså har sprekk. Men kollevold har tilbydd meg 4 nye felger.

De var veldig interissert i å finne ut av hva som hadde skjedd.

 

Så det går i orden heldigvis :) over og ut

Flott å høre:)

 

Spent på om de finner ut hva som har skjedd her, for dette er strengt talt noe som ikke skal skje. Direkte livsfarlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.