#1 Skrevet Juli 11, 2010 Hadde noen seanser på vei fra Tønsberg til Stockholm i går som kan være greit å legge ut her på forumet. Av den typen som kan gjøre en Audi eier til Toyota eier... Bilen min kan sees i min signatur. Dette skjedde: Motorlampe kommer opp halveis. Ikke noen ting som merkes utenom dette. Kobler til vag-com, og den viser at LMM gir "implausible signal". Sletter den og kjører videre. Etter noen mil til mister motoren all kraft. Når jeg lukker opp vinduet hører jeg at turboen lekker luft ut i det fri. Ingen feilmeldinger i minnet. Går over alle slanger til/fra turbo og ser at den som går fra ramma til intercoller har hoppet av intercooler. Bare flaks at slangeklemma lå på plata under motoren fortsatt. Fester denne etter mye banning (ikke akkurat lett å komme til under bil på en bussholdeplass). Starter opp og kjører videre, og selvfølgelig fornøyd med å ha "Finni" feilen. Etter ca 30 min sier det sinnsykt "puff" i motor, som om jeg har en 5liter V8 turbo med en dumpventil som slår til. Men nei, slangen hoppet av en gang til. Det var 32+ slik at denne var nesten som en geleklump, og slangeklemma har over tid gjort enden konet der hvor den skal festes. Festet igjen, og kjørte videre. La forøvrig merke til at den har kastet mer enn normal olje. Håper dette bare kommer av at turbo har sugd ut mer enn normalt av veivhusventilasjon. Kan jo være turbo som har begynt å bli slitn i akselen. Venter at dette skjer igjen, så det blir å finne nærmeste VAG sjappe til mandag å få denne byttet ut. Skal ha full 120.000km servise hos Møller Riga til onsdag. Prisen der var forøvrig 4900,- mot 17.000 hos Møller Tønsberg. Skal da ha service med alle 120.00 arbeider+ regreim og vannpumpebytte. Kan ha mye ferie for de 12000 som er i mellom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2010 WOW, 12 000 spart. IMPRESSED 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=191125 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...