Anbefalte innlegg

Har ett problem med Audi 100'n min.

 

Plutselig sluttet den og dra fra ca 4000 omdreininger og oppover. Ga seg totalt og det høres ut som den bare drar skikkelig med luft. Tenkte på falskluft, men finner ingen lekasjer.

Nå idag når jeg skulle hjem ble den skikkelig håpløs og drar knapt i det hele tatt. Skiftet diverse tenningdeler i håp om att det var dette, uten noe bedring.

 

Når jeg kom hjem sto bilen og gikk litt på tomgang mens jeg henta noe småtterier, og da la jeg merke til att den var unormalt stille. Det er nesten ingen lyd fra eksosen. Og siden det er en 2,3 med kun katalysator og en freeflow demper bak er det normalt skikkelig bråk når man går bak den. Så jeg lurer litt på om enten innmaten i demperen (biltema sportsdemper) kunne snudd seg, eller att katalysatoren har tettet seg/snudd seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vell ikke se helt bort ifra at katalysatoren din er tett. Symptonene ligner hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man kan oppleve att lyden på en måte forsvinner da også sammen med effekten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banket litt på katalysatoren nå, og det er akkurat som om den er fylt med småstein. Litt rasling liksom.

tok også av bakpotten, så jeg startet bilen med "rakrør" så det er kun katten som står igjen, og likevell så er bilen like stillegående som en orginal bil :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katalysatoren var gåen gitt :o

Regner med denne bilen må ha lambda, så da går det ikke og bruke det erstatningsrøret jeg har liggende? Så blir nok og banke hull gjennom katalysatoren og krysse fingrene ved EU kontroll :o

 

IMG_6226.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det skrangler fra katten når du slår på den så er den nok tett.. Billigste løsningen er å bare stake ut innholdet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når den ser slik ut er det ingen tvil, da er den kaputt. Bare å få ut restene så bilen blir kjørbar. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefaler ikke og bare stake ut og kjøre. blir stygg lyd av slik, katen starter og oppføre seg som en resonansekasse. og det er fæl lyd :) ikke god femmermusikk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Femmeren er vel ikke den verste med resonans i katen,mye verre med v6`erne. De rumler noe helt sykt med tomme kat`er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trust me, I know.. Bilen min har to tomme bokser, det skramler så det er helt flaut mellom 2000 og 2500 rpm om det er noen i nærheten, skrekkelig bråk. Mer hard metallisk skramling, ikke mye romling. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banka ut restene i den igår, men fikk ikke tid til og montere den sammen. Skal gjøre det idag når jeg kommer hjem fra jobben. Men ble litt skeptisk til om det blir rar lyd på den nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket att det ble litt metallisk lyd fra under bilen ja. Men usikker på om det kanskje kan være en bitteliten frieksos lyd der. Tenkte og sette på erstatningsrøret jeg har liggende. Men noen som vat hvor stort hull og mutter jeg må sveise inn for og få festet lambdaen? Finnes det og kjøpe en sånn spesiell mutter til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke "vanlig" sveise inn rør i tomme katter da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.