Anbefalte innlegg

Skulle ta en bakke start i dag, Trykte inn gassen litt og slapp clutchen, Akkurat da clutchen tok tak kom det et ganske høyt smell, og bilen har ingen drift framover, Uansett hvilket gir jeg prøver å sette den i får jeg ikke noe respons, er som at bilen står i fri.

Clutch pedalen oppfører seg helt normalt, men hører liksom ikke at den beveger på clutchen når jeg hører etter

Ble slept hjem isted av en kompis, og da høres det en gnisse lyd, som at noe ligger innpå en plass, eller at noe er løst.

Kan dette være clutch wire eller er det clutchen som har røket ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres mest ut som et drivledd/drivknute som har gått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en syncro, vet ikke om det har noe å si, men den skulle vel gått hvis det var en drivknute ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en syncro, vet ikke om det har noe å si, men den skulle vel gått hvis det var en drivknute ?

HVA slags bil er det snakk om? ser du har en passat. men kan jo være hva som helst. gammel/ny? viskose eller torsen?

viskose og knekt aksel = no go

torsen har jeg nada formening om

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en 1999 passat syncro 1,8L.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start bilen, sett den i gir, dra på håndbremse (viktig!) gå ut av bilen og prøv å se om noen av drivakslene roterer. Er det en askling som roterer er drivleddet, eller spline på aklsing ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kryp fram under bilen å sjekk akselen og drivknuten på begge sidene, bilen driver alltid på det hjulet som går lettest...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVA slags bil er det snakk om? ser du har en passat. men kan jo være hva som helst. gammel/ny? viskose eller torsen?

viskose og knekt aksel = no go

torsen har jeg nada formening om

Torsen er og no go med knekt/havarert drivknute/aksel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket litt nå, og mansjetten går rundt helt inne ved diffen, men akslingen beveger seg ikke, har pratet med møller og de mener det er indre drivledd som har gått istykker.

så da får jeg prøve å kjøpe det også får vi se ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres det ut som de har rett i:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.